يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

رئیس ثبت احوال شهرستان ساوه اسامی پرطرفدار نیمه نخست سال ۱۴۰۱ این شهرستان را اعلام کرد.

اکبر حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، در سال جاری "فاطمه" برای دختران و "امیرعلی" برای پسران بیشترین فراوانی را تا امروز داشته است.

وی بیان کرد: اسامی انتخاب شده برای نوزادان پسر در ساوه با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل امیرعلی، آیهان، حسین، کیان، امیرحسین، محمدحسین، آریا، سامیار، علی و آرسان بوده است.

وی در ادامه گفت: برای دختران نیز به ترتیب اسامی فاطمه، مرسانا، رستا، ماه‌لین، سوین، هانا، سلنا، سلین، دلسا و یسنا، بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون داراست.

رئیس ثبت احوال ساوه در ادامه از کاهش نرخ طلاق و ازدواج در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد و با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۳۵۱ طلاق شامل ۳۴۴ فقره شهری و هفت فقره روستایی ثبت شده است، افزود: آمار طلاق ثبت شده در نیمه نخست امسال ۳۰۲ فقره شامل ۲۹۶ مورد شهری و ۶ مورد روستایی بوده است.

وی همچنین از کاهش آمار ازدواج در سال جاری نسبت به مدت مشابه نیز خبر داد و گفت: در نیمه نخست سال گذشته ۸۷۴ واقعه ازدواج شامل ۸۳۳ مورد شهری و ۴۱ مورد روستایی در ساوه به ثبت رسیده در حالی که این رقم در سال جاری ۷۳۷ فقره شامل ۷۱۱ مورد شهری و ۲۶ مورد روستایی بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال ساوه به کاهش آمار ولادت نیز اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال گذشته تعداد هزار و ۴۰۵ مورد واقعه ولادت شامل ۷۳۶ مرد و ۶۶۹ زن در این شهرستان ثبت شده است که این میزان در سالجاری به هزار و ۳۵۸ مورد و شامل ۷۰۰ مرد و ۶۵۸ زن بوده است.

وی در خصوص آمار وفات در ساوه نیز گفت: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۹۲۴ مورد فوتی شامل ۵۲۷ مورد مرد و ۳۹۷ مورد زن به ثبت رسیده است در حالیکه در همین مدت طی سالجاری این میزان به ۶۵۷ مورد شامل ۳۹۶ مرد و ۲۶۱ زن بوده است.

حشمتی کاهش قابل ملاحظه آمار فوتی‌ها در سال جاری به نسبت سال گذشته را ناشی از فروکش شدن بیماری کووید ۱۹ دانست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group