شنبه 6 مرداد 1403 | Saturday 27 July 2024

رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: اقتدار کشور منوط و وابسته به گردش چرخ‌های صنعت است.

ابوالحسن شریفی پنجشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری ساوه که در سالن جلسات دادسرا تشکیل شد، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی برگرفته از فرامین رهبر معظم انقلاب برای تسهیل و رونق در چرخه تولید کشور است و مصوبات و دستاوردهای این ستاد توانست در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، از تولید گره‌گشایی کند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در جریان فشار اقتصادی دشمنان، نسخه و پادزهر مقابله با این فشار و تحریم‌ها و برگرفته از فرامین رهبری در خصوص اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: فرصت‌سازی، تولید و  درون‌گرایی سه شاخص مهم در اقتصاد مقاومتی است و در عین حال دو خصیصه مهم، شامل رویکرد جهادی که متوجه مسئولان امر است و انعطاف پذیری در قوانین و مقررات از ضروریات تحقق این موضوع است.

شریفی تصریح کرد: روحیه جهادی و انعطاف در قوانین موجب خواهد شد که تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اجازه ندهند اهداف شوم دشمن تکرار شود.

وی در ادامه گفت: در طول ۱۷ سال گذشته، نامگذاری ۱۵ سال مربوط به حوزه تولید و اقتصاد و نشانگر تاکید رهبری بر مقوله تولید است که زمینه‌ساز اقتدار کشور محسوب می‌شود. اگر تولید قوی شد قطعا کشور مقتدر خواهد شد و هر کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند قطعا در حوزه تولید توانمند شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران، کارفرمایان و کارگران سه ضلع تولید هستند، افزود: این جلسه با حضور مسئولان برای حل مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه تشکیل شده و قطعا با انعطاف در قانون، مانع بوجود آمده برطرف خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: حمایت از تولید از رویکردهای تحسین برانگیز دستگاه قضایی است و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای بخش تولید کارگشا و اثربخش بوده است.

مهدی الیاسی با اشاره به قطعی برق صنایع در فصل تابستان گفت: خاموشی‌ها باید در قالب تعامل بین وزارت نیرو و صنعتگران انجام شود تا حوزه صنعت و تولید آسیبی نبیند.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز با اشاره به اینکه خدمت به مردم عبادت است چرا که مورد رضایت خدای تعالی قرار می‌گیرد، گفت: تحریم‌های اقتصادی موجب شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری برای اجرا ابلاغ شود تا تاثیرات منفی تحریم‌ها برطرف شود و دستگاه قضایی نیز در این عرصه خود را مکلف به حمایت از تولید و رشد اقتصادی می‌داند.

محمودرضا سازنده افزود: اشتغال و کارآفرینی با رونق تولید ایجاد می‌شود و نتیجه آن حل مشکلات اقتصادی تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی در ادامه صدور بخشنامه‌های بدون کارشناسی و فاقد وجاهت قانونی را از مشکلات تولید دانست و گفت: اگر بخشنامه‌ای با قانون در تضاد است باید از طریق مراجع ذیربط ابطال شود و اجازه نداد در روند تولید اختلال ایجاد کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: بانک مرکزی باید درک درستی از تولید داشته باشد و مانع از بوجود آمدن موانعی بر سر راه تولید شود که مرتبط با بانک مرکزی است.

علی جودکی افزود: تخصیص و انتقال ارز از مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا این روند تسهیل یابد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اراک و رییس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: تصمیم‌گیری برای تولید کشور باید کارشناسی شده و در حمایت از تولیدکنندگان باشد اما متاسفانه صنعتگران حمایت واقعی نمی‌شوند.

سیدسعید رضوانی بیان کرد: موضوع ترخیص ۱۰ درصد کالا به صورت ضمانتنامه در شورای گفت‌وگوی استان مطرح شد و پیگیری لازم برای اجرایی شدن آن انجام شده است.

در این جلسه مصوب شد مشکل گمرکی شرکت یدکی موتور در خصوص ترخیص کالا برابر مقررات برطرف شود.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group