شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

مدیرمحیط ‌زیست شهرستان زرندیه گفت: از آنجاکه نایلون، ظروف پلاستیکی و بطری‌های یکبار مصرف، بیشترین حجم زباله‌های تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند، کاهش مصرف آنها ساده‌ترین راهکار کاهش تولید زباله است.

 

"حامد طالبی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی افزود: براساس مطالعات انجام شده، در سایه فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم میزان تولید زباله در شهرستان زرندیه از میانگین کشوری پائین‌تر است.

به گفته وی سرانه تولید روزانه زباله هر شهروند در شهرهای توسعه‌یافته کشور به دلیل حجم بالای استفاده از ظروف یکبار مصرف، نایلون و ظروف پلاستیکی به طور متوسط بین 700 الی 800 گرم است، در حالیکه با اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی که انجام شده است این میزان در شهرستان زرندیه به 500 گرم رسیده که از سطح متوسط کشوری پائین‌تر است.

طالبی با بیان اینکه روزانه حدود 20 هزار کیلوگرم زباله عادی در شهرستان زرندیه تولید می‌شود، افزود: این میزان زباله در شهرستانی که حدودا چهار هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 57 هزار نفر جمعیت دارد، تولید می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور مدیریت پسماند شهرستان، طرح مطالعاتی توسط مشاور شهرداری‌ها در سه فاز به اتمام رسیده است. در این مطالعات مقدار پسماند تولیدی، نحوه امحاء و محل بازیابی و بازیافت جانمایی شده است.

به گفته وی اطلاعات نحوه و نوع مصرف و مقدار موادی را که می‌توان بازیافت کرد و نحوه جمع‌آوری و ماشین‌آلات مورد نیاز جهت مدیریت پسماند بدست آمده است.

طالبی در خصوص ساماندهی محل دفن زباله‌های پنج شهر شهرستان گفت: کمیته‌های تخصصی در شهرداری‌ها جهت ساماندهی این مراکز برگزار شده و ضمن ابلاغ ضوابط دفن اصولی در خصوص بهسازی محل‌های مورد نظر برنامه‌هایی ارائه شده است.

وی افزود: همچنین جلسات کمیته پسماند شهرستان در راستای مدیریت پسماند تولیدی و با هدف حفاظت از آب و خاک و ارتقای فرهنگ در حوزه بازیافت پاک برگزار شده و مصوباتی در این راستا اجرا شده است که از مهمترین مصوبات اجرای طرح جامع مدیریت پسماند، بهسازی محل‌های دفن زباله شهرستان و تجهیز بیمارستان شهدای آسیابک به سیستم بی‌خطرساز بوده است که پس از پیگیری اعضای کارگروه به اجرا درآمده‌اند.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازي در مورد نحوه جداسازي پسماندهاي‌ تر و خشك از يكديگر علاوه بر حفظ محيط‌زيست مي‌تواند سبب صرفه‌جويي چند ميليارد توماني در سرمايه ملي كشور شود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group