پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

ورزش دارت، ورزشی مفرح و آرام‌بخش بوده و در عین حال یکی از کم هزینه‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. این رشته ورزشی به یک بازی فکری و سرگرم‌کننده نیز شباهت دارد و می‌توان در اوقات فراغت با اعضای خانواده و در منزل نیز به این رشته ورزشی پرداخت و از این بازی فکری لذت برد.

 

متاسفانه این رشته ورزشی با وجود کم‌هزینه بودن و فراهم بودن زمینه انجام آن در هر محیط اجتماعی مانند منزل، محل کار، اماکن تفریحی و ... نتوانسته در بین شهروندان به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- این مطالب بخشی از سخنان "شهین ابوالحسن‌پور" نائب رئیس دارت بانوان ساوه بود که با حضور در دفتر ایسنای ساوه به همراه "معصومه نوذر" دارنده رتبه دوازدهم مسابقات رنکینگ کشوری دارت به تشریح مشکلات توسعه‌ای این رشته ورزشی و مهیج اما کم‌ طرفدار پرداختند.

وی ادامه داد: ورزش دارت با وجود اینکه می‌تواند از جنبه‌های روحی و روانی و نیز تمرکز حواس، تفریحی سالم برای همه اقشار محسوب با هر سن و سالی محسوب شود، به نوعی مکمل بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر شود و به نظر روانشناسان، ورزشی موثر در درمان افسردگی و تقویت ذهن و حواس است، اما با بی‌توجهی و بی‌رغبتی مردم مواجه شده است.

نفر اول مسابقات سوپر لیگ دارت استان مرکزی در سال گذشته در ادامه گفت: از سال 1390 شروع به آموزش دارت در این شهرستان کردیم. با همه تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها در ابتدا دو نفر جذب شد و سپس به چهار نفر افزایش یافت و در حال حاضر نیز تعداد افراد علاقمند به دارت از چهار نفر بیشتر نشده است.

به گفته وی این ورزش هنوز در شهرستان ساوه نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند و در بین مردم ناشناخته باقی‌مانده است. البته در حال حاضر در رنگ‌کینگ کشوری دارت‌اندازان ساوجی به عنوان نمایندگان استان مرکزی رتبه‌های ممتاز را کسب کرده و در سطح استان نیز حرف اول را می‌زنند.

وی بیان کرد: اعضای تیم دارت ساوه را "شهین ابوالحسن پور"، "افسانه مرادی"، "معصومه نوذر" و "سپیده شعاعی" تشکیل می‌دهند که به طور حرفه‌ای دارت بازی می‌کنند و در مسابقات کشوری و استانی شرکت کرده‌ و در سال 1393 در مسابقات سوپر لیگ نیز رتبه‌های اول، چهارم و هفتم به دارت‌بازان ساوجی رسید.

به گفته وی در مسابقات کشوری که در 10 دوره برگزار شد از بین 160 بانوی دارت‌انداز مقام دوازدهم و پانزدهم رنکینگ این مسابقات از آن دارت‌اندازان ساوجی شد.

وی در خصوص تامین فضای انجام این رشته ورزشی نیز گفت: در حال حاضر یک سالن توسط اداره ورزش و جوانان در اختیار ما گذاشته شده و مشغول تمرین هستیم و خود را برای مسابقات سال جاری آماده می‌کنیم. هزینه مسابقات بر عهده ماست و البته تامین هزینه‌ها بسیار دشوار است. هیچ اسپانسری نداریم و در واقع حمایت از این ورزش در شهرستان زیر صفر است.

ابوالحسن‌پور افزود: در سال 93 بالغ بر 6 میلیون تومان هزینه عزیمت به مسابقات بود ولی علیرغم نبود اسپانسر با سختی زیاد توانستیم این مبلغ را تامین کنیم.

وی با اینهمه از حمایت‌های مسئولان اداره ورزش و جوانان به جهت حمایت از فعالیت دارت‌اندازان قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، "معصومه نوذر" دیگر دارت‌انداز ساوجی که مقام دوازدهم رنکینگ کشوری و چهارم استان مرکزی را در سال 93 کسب کرده است نیز گفت: توسعه ورزش دارت نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است.

وی بیان کرد: از آنجاکه این رشته ورزشی بسیار کم‌هزینه است، باید مسئولان ادارات و نیز نهادها و از همه مهمتر آموزش و پرورش و نیز دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری مسابقات دارت در کنار سایر مسابقات ورزشی ویژه کارکنان، دانش‌آموزان و دانشجویان کنند تا ضمن معرفی این رشته ورزشی به مردم زمینه توسعه آن در بین شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه میزان استقبال آقایان برای فراگیری این رشته ورزشی بیشتر از بانوان است، افزود: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون مانعی بر سر راه توسعه این ورزش شده، عدم بکارگیری مربی بانو برای آقایان است. آموزش آقایان توسط بانوان ممنوع اعلام شده است و چون مربی مرد نیز وجود ندارد لذا فعالیت آقایان با محدودیت مواجه شده است.

این دارت‌انداز ساوجی افزود: با وجود اینکه تنها چهار نفر بانو در این شهر اقدام به انجام ورزش دارت می‌کنند، اما ساوه در مسابقات استانی و کشوری همواره رتبه های برتر را کسب کرده و ورزشکاران این شهرستان به عنوان نمایندگان استان در مسابقات شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در بین دارت‌اندازان ساوجی، ساوه می تواند میزبان برگزاری مسابقات استانی و منطقه‌ای شود ولی متاسفانه محدودیت‌های مالی و نبود اسپانسر مانع از تحقق این مهم در این شهرستان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group