شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

معاون رییس جمهور گفت: برای ایمن شدن محورهای مواصلاتی کشور در سال آینده پروژه های متعددی هدف‌گذاری شده است که از جمله آنها برطرف کردن ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در سال آینده و بهره‌برداری از این پروژه هاست.

داوود منظور پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در جریان افتتاح زیرگذر شهرپرندک و سایر پروژه های راهداری شهرستان زرندیه اظهار کرد: برطرف کردن نقاط حادثه خیز یکی از اولویت های دولت سیزدهم در راستای کاهش حوادث ترافیکی است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار نفر تلفات جاده ای در کشور بوقوع می پیوندد، گفت: این میزان تلفات جاده ای در راه های مواصلاتی زیبنده کشور نیست. بخشی از این تلفات در نقاط حادثه خیز صورت می‌گیرد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: زیرگذر شهر پرندک یکی از نقاط حادثه خیز بود که با دو بانده کردن و برطرف کردن حادثه خیز بودن آن مسیر ایمنی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی شاهراه مواصلاتی کشور بوده و کریدور اصلی متصل کننده استان های شمالی، شمال غرب و شرق به مرکز کشور است.

منظور با تاکید بر لزوم بهسازی، تعریض و تکمیل راه های استان مرکزی با اعطای تسهیلات و اعتبارات گفت: بهسازی و ساماندهی راه‌های روستایی از اولویت های دولت است که با تخصیص قیر رایگان کار ساماندهی آنها انجام خواهد شد.

وی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی راه‌های روستایی در سال آینده خبر داد و گفت: با اختصاص این میزان اعتبار بخش عمده ای از راه‌های روستایی ساماندهی و بهسازی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از افتتاح پروژه زیرگذر شهر پرندک در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی در ادامه، بلوار شهدای هسته ای شهر پرندک را افتتاح و سپس پرندک را به مقصد زاویه برای افتتاح زمین چمن مصنوعی ترک کرد.

پروژه بلوار شهدای هسته‌ای شهر پرندک به متراژ ۱۳۰۰ متر در دو لاین با عرض هر لاین ۱۳ متر در چهار فاز از سال ۹۷ شروع شده است. این مرحله در سال جاری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و مبلغ کل هزینه بلوار ۱۲۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل میدان سردار سلیمانی در بلوار شهدای هسته‌ای ۳۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت اجرای آسفالت روکش و تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است، امروز با حضور معاون رئیس جمهور، بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان مرکزی در شهر زاویه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این زمین چمن پس از حدود ۲۰ سال انتظار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در متراژ ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و به بهره برداری می رسد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group