پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مهدی زمانی نوری دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستانهای ساوه و زرندیه با تشکر از میزبانی دبیر و اعضاء محترم هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس (شیراز) و قدردانی از وحدت و همدلی دبیر و هیئت اجرایی، توسعه همه جانبه و پویایی تشکیلات خانه کارگر فارس را مرهون انسجام و همدلی جامعه شریف کارگری استان فارس با تشکیلات خانه کارگر دانست.

وی گفت : احداث مهمانسرا/ تالار عقد و عروسی/ دانشگاه جامع علمی کاربردی و گسترش آموزشهای رایگان کوتاه مدت و فراهم نمودن امکانات رفاهی متعدد منجر به رضایتمندی کارگران از عملکرد خانه کارگر و تقویت عضوگیری در خانه کارگر شیراز می باشد.

زمانی نوری با تبریک راهیابی آقای مهندس راستگو دبیر محترم اجرایی خانه کارگر شیراز بعنوان منتخب جامعه شریف کارگری به شورای اسلامی شهر گفت: کارگران با هوشیاری باید در تمامی صحنه ها و عرصه ها بویژه انتخابات حضور و مشارکت پرشور و فعال داشته باشند و تلاش نمایند با انتخاب نمایندگانی توانمند در مراکز قدرت و تصمیم گیری مطالبات و حقوق حقه و قانونی خویش را استیفا نمایند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با تبریک حسن انتخاب آقای مهندس راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس و سایر منتخبین علی الخصوص انتخاب مجدد برادر حاج علیرضا امیری عضو محترم هیئت اجرایی خانه کارگر ساوه بعنوان اعضاء هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: از آنجاکه سازمان تأمین اجتماعی بعنوان سازمانی بین النسلی حق الناس و متعلق به کارگران، بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران کشور است انتظار داریم هیئت مدیره منتخب و بازرسین محترم کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در پیشبرد اهداف میهن عزیز اسلامی و حراست و پاسداری از اموال سازمان تأمین اجتماعی و رشد و توسعه همه جانبه سازمان و خدمت هرچه بیشتر به کارگران، بیمه شدگان خاصه پیشکسوتان تلاش نمایند.

نماینده قانونی کارگران شهرستانهای ساوه و زرندیه در هیئت بدوی سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد و گلایه از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در عدم اجرای ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع و بازنشستگی کارگران با 25 سال سابقه کار گفت : یکی از دغدغه های مهم جامعه شریف کارگری توقف اجرای قانون بازنشستگی با 25 سال است.

وی در دیدار با دبیر و اعضاء محترم هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از حیث جایگاه اجتماعی و از حیث گستردگی منابع مالی و اقتصادی جزء بزرگترین مجموعه های کشور می باشد افزود مسئولان سازمان اعم از مدیرعامل، هیئت امنا، هیئت مدیره، هیئت نظارت و... باید بدانند این سازمان با همه بزرگی، از آن کارگران، بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور است و مسئولین سازمان و کارکنان آن خادم و خدمتگزار این قشر شریف و زحمتکش هستند و این برازنده سازمان تأمین اجتماعی نیست که حدود 75 الی 80 درصد مستمری بگیران علیرغم 30 سال زحمت و تلاش صادقانه از حداقل مستمری برخوردار باشند و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی از محل حاصل دسترنج و تلاش و سرمایه کارگران صاحب حقوقهای مکفی و کلان، 120 ساعت اضافه کار ثابت و دهها مزایا و امتیاز دیگر و برخوردار از امکانات رفاهی و تفریحی باشند در حالیکه صاحبان سرمایه از حداقل امتیازات محروم می باشند.

نماینده کارگران شهرستانهای ساوه و زرندیه در مراجع حل اختلاف کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از روند کند اجرای قانون سخت و زیان آور به جهت صدور دستور اداری و بخشنامه های خلاف قانون سازمان تأمین اجتماعی به بلاتکلیفی و سرگردانی خیل عظیمی از کارگران در مشاغل سخت و زیان آور اشاره و گفت: علیرغم احراز تمامی شرایط متأسفانه تأمین اجتماعی با بهانه های واهی از تحقق بازنشستگی کارگران ممانعت می نماید وی خواستار همکاری و مساعدت مسئولان سازمان و تسهیل در اجرای قوانین بازنشستگی کارگران در کارهای سخت و زیان آور و ماده 10 قانون بازسازی و نوسازی صنایع شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه از همکاری و مساعی ریاست و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر ساوه و جناب دکتر جوادی شهردار محترم و متعهد ساوه در خدمت به جامعه شریف کارگری و همکاری با خانه کارگر در عزیمت همکاران به شیراز قدردانی نمود.

مهندس راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با خیرمقدم به دبیر و هیئت اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستانهای ساوه و زرندیه و سایر میهمانان همایش و تبریک اعیاد شعبانیه و ایام شادی آل ا.. گفت : ما باید با تفکرات ولایت فقیه کار را آغاز و با نگاه آگاهانه به قرآن کریم کارها را پیش ببریم.

علی راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر و مشاور امور کارگری استاندار فارس با تشریح تاریخچه تأسیس خانه کارگر تشکیلات استان فارس (شیراز) و بیان فعالیتهای انجام شده در زمینه ایجاد امکانات فرهنگی، آموزشی و رفاهی برای کارگران استان گفت در سال 1381 با تدبیر جناب آقای محجوب دبیرکل خانه کارگر کشور دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر شیراز تأسیس گردید و در حال حاضر با 19 رشته کاردانی و 7 رشته کارشناسی در خدمت به جامعه شریف کار و کارگری استان فعال است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز حرم مطهر حضرت احمدابن موسی (ع) (شاهچراغ) را سومین زیارتگاه عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت عنوان و اظهار امیدواری نمود میهمانان ضمن بهره مندی از فیوضات زیارت حرمین شریف سیدمیراحمدابن موسی (ع) و سیدمیرمحمدابن موسی (ع)، سیدعلاءالدین حسین و سایر اماکن متبرکه از آرامگاه سعدی و حافظ و سایر اماکن زیبا، فرهنگی، تاریخی و باستانی شیراز دیدن نمایند.

علی راستگو گفت : در سال 1393 تعداد 15000 نفر عضو جدید به مجموعه اعضاء خانه کارگر شیراز اضافه شده و معادل همین تعداد از آموزشهای رایگان خانه کارگر بهره مند شده اند.

وی گفت : بحمداله باتوجه به رهنمودهای دبیرکل و توصیه های معاونت محترم امور استانها و شهرستانها روند عضوگیری در سال 1394سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نیز رو به رشد می باشد.

مهندس راستگو به اخذ مجوزهای اخیر از شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری بمنظور توسعه تشکیلات خانه کارگر فارس و احداث مهمانسرایی باشکوه برای کارگران از سراسر کشور، تالار بزرگ برگزاری مجالس عقد و عروسی کارگران و فرزندان آنان، واحدهای آموزشی و رفاهی اشاره کرد و گفت : اظهار امیدواری نمود سال آینده کارگران استان فارس و جامعه شریف کارگری کشور از طرح توسعه و تأسیسات جدید بهره مند گردند.

در پایان مراسم دبیر و اعضاء هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس به رسم یادبود از میهمانان همایش 4 روزه در استان فارس (شیراز) تجلیل و هدایایی به رسم یادبود تقدیم نمودند.

گفتنی است ناصر رحیمی عضو هیئت اجرایی خانه کارگر و منتخب کارگران در شورای اسلامی شهر ساوه با ابلاغ سلام گرم ریاست و اعضاء شورای اسلامی شهر ساوه و شهردار محترم ساوه به میهمانان همایش و قدردانی از همکاری و مساعی این عزیزان و آرزوی توفیقات هرچه بیشتر برای دبیر و هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس اظهار امیدواری نمود در تمامی استانها و شهرستانها بویژه مناطق صنعتی کشور شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه کارگری و حضور نمایندگان آنان در مراکز قدرت و تصمیم گیری باشیم، ناصر رحیمی از دبیر و هیئت اجرایی خانه کارگر فارس و میهمانان همایش دعوت دعوت نمود در آینده نزدیک افتخار میزبانی را به خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه محول نمایند.

 

 

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group