پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

یک کارشناس مدیریت آموزشی در ساوه گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته فعالیت­های بدنی موجب یادگیری بهتر دروس می­شود.

محمد خودشناییان در گفت­وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی افزود: بر اساس تحقیق جدید صورت گرفته اگر دانش­آموزان فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند امکان دارد در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشند به شرط آنکه این فعالیت­های بدنی مستمر باشد تا سطح فراگیری دروس در بین آنان افزایش یابد.

 

وی اضافه کرد: براساس این تحقیقات فعالیت بیشتر در زنگ تفریح و مهارت­های بهتر خواندن و نیز شرکت در ورزش­های قانونمند منجر به کسب نمرات بالایی در امتحان ریاضیات شده است.

 

وی ادامه داد: به طور ویژه پسرانی که میزان فعالیت بدنی بیشتری دارند مخصوصا با دوچرخه یا پیاده مسیر مدرسه تا منزل یا برعکس را طی می­کنند دارای مهارت­های خواندن بهتری نسبت به پسرانی که فعالیت کمتری دارند، هستند.

 

این کارشناس مدیریت آموزشی افزود: پسرانی که وقت بیشتری را صرف مطالعه و نوشتن در اوقات فراغت می­کنند در مقایسه با کسانی که وقت کمتری برای این موضوع می­گذارند مهارت­های خواندن و نوشتن بهتری دارند و افرادی که وقت بیشتری را برای استفاده از کامپیوتر و بازی­های ویدیویی سپری می­کنند به نسبت کسانی که وقت کمتری صرف استفاده از اینگونه ابزار می­کنند نمرات ریاضیات بالاتری دارند.

 

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات ارتباط بین میزان فعالیت­های بدنی و خواندن و مهارت­های ریاضیات در بین دختران کمتر شایع است، افزود: اگرچه تحقیق فقط ارتباط میان فعالیت بدنی و مهارت­های مدرسه و نه ارتباط علت و معلولی را یافته است اما روشن است که چگونه فعالیت بدنی بر عملکرد بچه ها مخصوصا پسران در مدرسه مفید است.

 

خودشناییان انجام حرکات کششی را نیز عامل مهمی در افزایش میزان یادگیری دانست و گفت: انجام ورزش و نرمش موجب کاهش خواب‌آلودگی و افزایش نیرو در بین علاقمندان به علم و دانش شده و انگیزه مطالعه را در بین آنان زیاد می­کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group