چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

استاندار استان مرکزی گفت: پالایشگاه پلاسمای خون در زرندیه راه اندازی می شود.

 

محمود زمانی قمی در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری خارجی استان بر لزوم تسریع در همکاری‌ها جهت صورت پذیرفتن دو مورد سرمایه‌گذاری خارجی مهم در این استان تاکید کرد و در خصوص یکی از این دو پروژه گفت: طی سفر هیات کره‌ای به کشور بحث احداث پالایشگاه خون مطرح شد که تلاش می‌کنیم این پالایشگاه در زرندیه احداث شود.

زمانی‌قمی با اشاره به این نکته که استان‌های زیادی تمایل به جذب این سرمایه‌گذاری دارند، افزود: قبلا تیم اقتصادی استان مرکزی با شرکت گرین‌کراوس کره جنوبی برای این منظور مذاکراتی داشته است و جهت جذب این سرمایه‌گذاری باید همکاری و تعامل صورت گیرد.

وی بیان کرد: تیم کارشناسی متشکل از شرکت آب، برق، گاز، اداره کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری جهت نقطه یابی برای دو سرمایه‌گذاری باید امروز به ساوه اعزام شوند.

استاندار استان مرکزی در رابطه با دیگر سرمایه‌گذاری که در استان مرکزی در نظر گرفته شده است، با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری مربوط به سرمایه‌گذاری شرکتی بلژیکی است، گفت: این شرکت توافق کرده است که در کشور هزار و 200 مگاوات برق تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور برای این منظور در پنج نقطه از کشور سرمایه‌گذاری انجام خواهد داد، افزود: یکی از نقاط مورد نظر شهرستان ساوه در استان مرکزی است.

استاندار استان مرکزی سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود یک میلیارد دلار عنوان و تاکید کرد: جهت استقرار این نیروگاه تولید برق در ساوه همکاری جهت انجام به موقع کارها لازم و ضروری است.

زمانی‌قمی بیان کرد: نیروگاه مذکور در یک سیکل ترکیبی ایجاد می‌شود و شورای اقتصاد در هفته‌های آینده این طرح را تصویب و جهت اجرا به استان ابلاغ می‌کند. وزارت نیرو نیز تولید برق توسط این نیروگاه به صورت BOO را پذیرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس توافقی که در راستای این سرمایه‌گذاری حاصل شده است، دولت متقبل خرید تضمینی برق به مدت شش سال از این نیروگاه شده و در مرحله بعد در حوزه رقابت آزاد به مشتریان عرضه خواهد شد.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: من نمی‌گویم انجام سرمایه‌گذاری‌های مذکور در استان مرکزی قطعی است، اما همه اراده‌ها بر جذب این سرمایه‌گذاران به استان مرکزی متمرکز شده و همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

زمانی‌قمی با بیان اینکه توافق جهت سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه برق توسط شرکت مذکور در استان سیستان و بلوچستان به انجام رسیده است، افزود: ظرف مدت دو هفته مقدمات این سرمایه‌گذاری در استان مرکزی نیز باید فراهم شود و برای این منظور همه دستگاه‌های مرتبط باید بیشترین همکاری را داشته باشند و در سفر ریاست جمهوری باید کلنگ احداث نیروگاه زده شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ابعاد سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه برق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبق آمارهای ارائه شده در این جلسه با احداث این نیروگاه برای حدود 400 نفر ایجاد شغل خواهد شد و برای نیروگاه مذکور علاوه بر سوخت اصلی گاز باید سوخت گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین در نظر گرفته شود.

همچنین آب مورد استفاده برای این نیروگاه ترجیحا آب شیرین و پاک است، اما تسهیلاتی جهت تصفیه پساب نیز باید در نظر گرفته شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group