پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر تعزیه در ماندگاری واقعه عاشورا نقش تاثیرگذاری دارد.

 

 "شهلا میرگلوبیات" در مراسم اختتامیه اولین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه اظهار کرد: هنر بویژه هنر تعزیه به دلیل تاثیرگذاری بالا نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های قیام عاشورا ایفا کرده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تعزیه‌خوانان شرکت‌کننده در این سوگواره، کار تعزیه‌خوانان را به کار حضرت زینب(س) تشبیه کرد که نقش بسیار مهمی در روشنگری و حفظ فرهنگ عاشورا دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری مهم و تاثیرگذاری چون این سوگواره و همایش‌های فرهنگی ادبی مختلف برگزار شده در این شهرستان نشان از سطح بالای فرهنگی منطقه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این فعالیت‌ها با حمایت‌های مسئولین استانی تداوم یابد و با تاکید بر حفظ اصالت تعزیه با توجه به قدمت تاریخی آن تصریح کرد: این هنر ماندگار در طول تاریخ با فراز و فرودهایی مواجه بوده است، اما با تلاش هنرمندان این عرصه محفوظ مانده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هم در این مراسم گفت: دبیرخانه این سوگواره از سه ماه پیش با برگزاری جلسات متعدد فعالیت خود را آغاز کرده و با اعلام آمادگی 11 گروه تعزیه‌خوانی، این سوگواره از روز چهاردهم آبانماه با اجرای گروه یاس کبود زرندیه آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی از جانب علاقمندان مواجه شد.

"احمد جوانمرد" افزود: اجرای گروه‌های شرکت‌کننده توسط هیات داوران سوگواره متشکل از "بهروز مبصری، یحیی تنها و احمد منادی" مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت نفرات منتخب در روز اختتامیه معرفی شدند.

وی ظرفیت هنر تعزیه در شهرستان زرندیه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در آینده از هنر تعزیه شهرستان زرندیه بیشتر شنیده خواهد شد.

مراسم اختتامیه اولین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه در محل مهدیه صاحب الزمان(عج) شهر مامونیه برگزار شد و پس از قرائت بیانیه هیات داوران سوگواره توسط نماینده هیات داوران از هیات داوران سوگواره، سرپرستان گروه‌های شرکت‌کننده و نفرات منتخب با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group