شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

فرماندار زرندیه گفت: پنج درصد از جمیعت این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

 

"محمد کردی" در جشن گلریزان و حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد زرندیه افزود: بخشی از این جمعیت شامل خانواده‌هایی است که سرپرست آنان بنا به دلایلی در زندان بسر برده و معیشت آنها با مشکل مواجه شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل جرایم غیرعمد در زندان هستند که شامل محکومیت‌های مالی، مهریه، نفقه و دیه است و انجمن حمایت از زندانیان برای حمایت از آنان برنامه دارد.

به گفته وی رقابت در تمامی موضوعات پسندیده است و چه بهتر که این رقابت در کار خیر و حسنات باشد و بالاترین حسنه دستگیری از نیازمندان و افرادی است که دارای مشکلات اقتصادی بوده و در زندان بسر می‌برند.

فرماندار زرندیه با اشاره به قدمت بالای فعالیت انجمن حمایت از زندانیان گفت: این انجمن توانسته با اقدامات حمایتی خود نقش تاثیرگذاری در کمک به خانواده زندانیان داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری زرندیه نیز در این مراسم گفت: همه زندانیان، مجرم بالفطره نیستند.

"غلامرضا شریعتی" افزود: برخی از زندانیان آبرومند ناخواسته به زندان افتاده‌اند و بابت مبالغ ناچیز بدهی یا مهریه و تصادف در وضعیت نامناسبی قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان به منظور حمایت از این گونه افراد تشکیل شده و با مشارکت خیرین از آنان پشتیبانی می‌کند که این اقدام دارای اجر معنوی بالایی است.

به گفته وی حضور بیش از حد برخی از زندانیان در زندان مشکلاتی را برای خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند که لازم است از طریق مجموعه‌های حمایتی تا حدودی مشکلات آنان را برطرف کرد تا جلوی بروز آسیب‌های احتمالی اجتماعی گرفته شود.

رئیس دادگستری زرندیه در ادامه با بیان اینکه 120 خانواده زندانی تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان ساوه و زرندیه هستند، افزود: این تعداد خانواده ماهانه 50 هزار تومان به صورت مستمری از انجمن دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی خانواده های تحت حمایت بر حسب نیاز به مراکز درمانی شامل آزمایشگاه، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پزشک متخصص و ... معرفی می‌شوند و در سال 93 بالغ بر 70 میلیون ریال در این بخش هزینه شده است.

به گفته وی برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس به تعداد 157 نفر، کمک آزادسازی بیش از 20 نفر از زندانیان با محکومیت مالی، توزیع سبد کالا به مناسبت‌های گوناگون، معرفی خانواده‌های زندانیان به ادارات برای رسیدگی به درخواست‌های آنان و اهدای مستمری تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان از دیگر فعالیت های انجمن بوده است.

وی معرفی خانواده‌های زندانیان به مراکز تولیدی و صنعتی جهت اشتغال، راه‌اندازی کارگاه اشتغال زندانیان به منظور ایجاد اشتغال برای آن و ایجاد منبعی برای کسب درآمد، کمک هزینه نقدی و غیر نقدی جهیزیه و حمایت‌های موردی را از دیگر فعالیت‌های انجمن برشمرد.

در ادامه این مراسم خیرین بالغ بر 400 میلیون ریال برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان تعهد کردند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group