پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی گفت: سازمان محیط‌زیست هیچگاه در مقابل صنعت و تولید قرار نگرفته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی- "حسینعلی ابراهیمی کارنامی" در مراسم افتتاح سامانه پایش لحظه‌ای فاکتورهای زیست‌محیطی شرکت سیمان زرندیه افزود: اعتقاد نداریم که در مقابل صنایع و اهداف توسعه‌ای آن بایستیم، مگر مدیران آن صنایع بخواهند تخلف زیست‌محیطی داشته و از چارچوب قوانین خارج شده و تخطی کنند.

وی بیان کرد: صنایع هم می‌توانند فعال بوده و زمینه اشتغال‌زایی بیشتری را با تقویت تولیدات خود فراهم کنند و هم اقدامات زیست‌محیطی را اجرا کنند و کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند نه تنها دنیای خود را ساخته‌اند بلکه آخرت را نیز آباد کرده‌اند.

به گفته وی سیاست مجموعه محیط‌زیست، ارتباط با واحدهای تولیدی و صنعتی پاک است و در عین حال با واحدهای آلاینده‌ای که مانع ایجاد هوای پاک و باکیفیت خواهند شد، برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به پراکندگی صنایع استان از لحاظ جغرافیایی، افزود: به لحاظ ویژگی پراکندگی صنایع، کنترل و نظارت برتمامی  آنها کاری دشوار و هزینه‌بر است، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کنترل آلایندگی و نظارت لحظه‌ای بر صنایع آلاینده، میسر خواهد شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی با تاکید بر حضور بیشتر این مجموعه و نظارت بهتر بر عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار کرد: بهره‌مندی صنایع از سامانه پایش لحظه‌ای اقدام مثبت زیست‌محیطی است و باید سایر واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از چنین اقدامی الگوبرداری کنند.

وی بیان کرد: این مجموعه تولیدی با مسئولیت‌پذیری در حوزه اجتماعی به جایگاه مطلوبی از لحاظ زیست‌محیطی رسیده است، لذا باید اذعان کرد چنین مجموعه‌هایی که با وجود تولید انبوه به مولفه‌های زیست‌محیطی نیز پایبند هستند، دانشگاه توسعه پایدار به شمار می‌روند و می‌توانند در تمامی حوزه‌های زیست‌محیطی، فضای سبز و زمین پاک برای سایرین الگو باشند.

به گفته ابراهیمی ارزش اقدامات ‌زیست‌محیطی در حوزه صنعت مضاعف است و هزینه کردن برای آن اعتقاد و عزم می‌خواهد که در چنین مجموعه‌هایی شاهد این اراده هستیم.

به گزارش ایسنا، مشاور زیست‌محیطی هلدینگ سیمان فارس و خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به وضع نامطلوب اقتصادی کارخانه‌های سیمان کشور گفت: با چنین شرایطی دریغ نکردن از اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی عزم ویژه‌ای می‌طلبد که شاهد این عزم جدی در این کارخانه هستیم.

"محمد پیراسته" با بیان اینکه صنعت سیمان به صورت ذاتی براساس فرایند تولید آن از معدن تا کارخانه می‌تواند تاثیراتی بر روی محیط زیست داشته باشد، ادامه داد: به همین دلیل نظارت روی فرآیند صنعت تولید سیمان بسیار حساس و از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته وی در همین راستا برنامه جامع مدیریت زیست‌محیطی در مجموعه‌های سیمان در 20 آیتم تعریف شده است که در آن، تمام ملاحظات زیست‌محیطی آمده و هر ماه نیز رصد می‌شوند.

وی با اشاره به تعهدی که کارخانه‌های سیمان کشور نسبت به مسایل زیست‌‌محیطی برای خود ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: در تمامی مجموعه‌های سیمان در 15 استان کشور برنامه‌های زیست‌محیطی در حال اجراست و در این کارخانجات به مسائل زیست‌محیطی توجه ویژه‌ای شده که در پرتو آن شاهد موفقیت‌های واحدهای تولیدی صنعتی در عرصه‌های تولید هستیم.

به گفته وی "محیط زیست، محیط ایست نیست" و مجموعه‌های سیمان کشور ثابت کرده‌اند که حفاظت از محیط زیست به عنوان یک مسئولیت اخلاقی در رفتار اجتماعی این شرکت‌ها تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، سامانه پایش لحظه‌ای فاکتورهای زیست‌محیطی شرکت سیمان شامل پایش صدا و گرد و غبار محیطی، خروجی پساب تصفیه‌خانه بهداشتی، خروجی سیستم‌های پخت و خروجی‌های کارخانه‌های سیمان سفید ساوه و سیمان خاکستری زرند است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group