شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تکمیل پایانه صادرات پسته شهرستان زرندیه نیازمند به 50 میلیارد ریال اعتبار است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "علی بابایی" در دیدار با جمعی از کشاورزان شهرستان زرندیه از راه‌اندازی پایانه صادرات پسته شهرستان زرندیه خبر داد و گفت: احداث مرحله نخست این پایانه تاکنون با صرف 10 میلیارد ریال هزینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پایانه صادرات پسته زرندیه هم‌اکنون با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: تکمیل سایر مراحل این پایانه نیازمند بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 211 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت پسته قرار داشته است، اضافه کرد: در سال‌جاری این میزان به 350 هکتار افزایش یافته است که تکمیل این پایانه، نقش موثری در ارزآوری و رشد اقتصادی منطقه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه میانگین تولید پسته ارگانیک در هر هکتار از باغات کشور 870 کیلوگرم است، افزود: این شهرستان به صورت میانگین با تولید هزار و 500 کیلوگرم پسته ارگانیک در واحد سطح رتبه نخست را در میزان تولید و سطح زیر کشت به خود اختصاص داده است.‌

به گفته وی احمدآقایی، اکبری، کله‌قوچی و فندقی از مهمترین تولیدات پسته ارگانیک شهرستان زرندیه است که به کشور‌های اتحادیه اروپا و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به گفته کشاورزان، کمبود آب کشاورزی و افت آب‌های زیرزمینی، نبود تسهیلات سرمایه در گردش از طریق بانک‌های عامل از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی کشاورزان منطقه زرندیه بود که دستور رسیدگی ویژه به این امر توسط رئیس جهاد کشاورزی استان صادر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group