دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رئیس محیط‌زیست زرندیه از برخورد قانونی با رهاکنندگان نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "حامد طالبی" در جلسه کارشناسی پسماند زرندیه افزود: یکی از مشکلات شهرستان عدم مدیریت نخاله‌های ساختمانی حاصل از ساخت‌وساز‌های شهری و صنعتی است که در این جلسه برنامه عملیاتی برای مدیریت این نوع پسماند مصوب و به شهرداری‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه کرد: با توجه به جانمایی محل دفن نخاله‌های ساختمانی شهرداری‌ها باید نسبت به اطلاع‌رسانی به نحو مقتضی اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخلیه نخاله در محل‌های غیرمجاز با متخلفین برخورد قانونی کنند.

وی با بیان اینکه يكي از عمده‌ترين آلاينده‌هاي محيط‌زيست كه جزء لاينفك زندگي انسان محسوب مي‌شوند، مواد زائد ساختماني است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم زمین و خاک چیزی نیست که در صورت تخریب بتوان آن را از جای دیگری تامین کرد.

طالبی در ادامه گفت: فاز مطالعاتی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان به اتمام رسیده و با توجه به اطلاعات بدست آمده از مقدار، نوع و وضعیت کنونی مدیریت پسماند، اجرایی کردن مطالعات ضروری است.

وی اظهار کرد: مشاور این طرح با توجه به اطلاعات بدست آمده از مطالعات، ظرف مدت 10 روز آینده نسبت به جانمایی محل بازیابی و بازیافت زباله شهری اقدام و مطالعات بعد از بررسی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به کارگروه مدیریت پسماند استان ارسال می‌شود.

طالبی تصریح کرد: در مطالعات انجام شده مهمترین موضوع ادغام پنج مرکز دفن(مراکز دفن شهرهای تابعه شهرستان) در یک نقطه جهت کنترل آلودگی، مدیریت بهتر زباله و بهینه‌سازی عملکرد و نظارت و پایش مستمر است.

به گفته وی مادامی‌ که طرح جامع پسماند شهرستان اجرایی نشده، شهرداری‌ها نسبت به دفن و دفع اصولی زباله و بهسازی مراکز دفن اقدام کنند.

وی افزود: این جلسه در راستای اجرا و پیگیری مصوبات کارگروه قبلی مدیریت پسماند و بررسی پیشرفت طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جلسه کارشناسی پسماند زرندیه با حضور بخشداران بخش مرکزی و خرقان و شهرداران مامونیه، پرندک، زاویه، خشکرود و رازقان و تعدادی از اعضای کارگروه پسماند شهرستان در بخشداری بخش مرکزی برگزار شد.

در این جلسه ضوابط مدیریت پسماند و روش‌های دفن بهداشتی و اصولی در مراکز دفن شهری و روستایی به بخشداران و شهرداران اعلام و مصوب شد شهرداران ظرف مدت دو ماه نسبت به بهسازی و ساماندهی مراکز دفن مطابق با ضوابط اقدام کنند.

در مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان زرندیه در راستای کنترل آلودگی، مدیریت بهتر زباله و بهینه سازی عملکرد، نظارت و پایش مستمر مراکز دفن، بر ادغام پنج مرکز دفن زباله شهرهای تابعه شهرستان در یک نقطه تاکید شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group