چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: پنج مرکز برای خرید گندم کشاورزان این شهرستان آماده است.

 

 "محمد كردي" در جلسه كارگروه خريد گندم و جو تضميني شهرستان زرنديه افزود: براي خريد تضميني گندم در شهرستان پنج محل كه در سال گذشته نیز فعال بودند ، پيش بيني شده است . این مراکز در سال جاري نيز با تمام امكانات الكترونيكي داير خواهند بود.

وی بیان کرد: با توجه به اينكه در سال جاري پيش بيني مي شود 40 هزار تن گندم از مراتع ديم و آبي شهرستان زرنديه برداشت شود،‌ مي‌بايست تمام امكانات در جهت رفاه حال كشاورزان براي اطلاع رساني به كشاورزان و راحتي كشاورزان زحمت كش فراهم شود.

وي افزود: با توجه به افزايش قيمت خريد گندم تضميني در سال جديد مي‌بايست مراكز خريد تضميني را در شهرستان گسترش داد.

فرماندار شهرستان زرنديه در ادامه افزود: با توجه به اينكه در سال گذشته 12 هزار تن خريد گندم تضميني در شهرستان زرنديه صورت گرفته است، پيش بيني مي‌شود خرید این محصول در سال جاري به ميزان 20 تا 30 هزار تن افزايش يابد.

به گزارش ایسنا مدير جهاد كشاورزي شهرستان زرنديه نیز در اين جلسه بيان كرد:‌ شهرستان زرنديه قطب كشاورزي استان مركزي است.

"احمد قره‌بیگلو" ادامه داد: در سال گذشته 6100 هكتار گندم آبي، 8 هزار هكتار گندم ديم و 6400 هكتار جو آبي در شهرستان زرنديه زير كشت رفته و پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري 30 هزار تن گندم آبي برداشت شود.

وي همچنين بيان كرد: ‌در سال جديد قيمت خريد گندم تضميني براي گندم آبي 1155 تومان اعلام شده است كه در شهرستان زرنديه اجرايي خواهد شد.

وی گفت: ‌با توجه به اينكه شهرستان زرنديه در امر كشاورزي يكي از قطب‌هاي استان مركزي در توليد گندم و جو است، مي‌طلبد تا نظارت و اجراي قوانين خريد تضميني با جديت خاصي صورت گيرد.

به گفته وی مراكزي كه خريد تضميني را در سطح شهرستان را انجام مي‌دهند به هيچ عنوان نمي‌توانند خريد توافقي را انجام دهند و در صورت گزارش برخورد قانوني با افراد خاطي صورت خواهد گرفت.

وي تصریح کرد : از تاريخ 25 خرداد ماه سال جاري خريد تضميني گندم مازاد كشاورزان آغاز خواهد شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group