پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

ظهر امروز تعدادی از کامیون‌داران و رانندگان عضو انجمن صنفی رانندگان شهرستان‌های ساوه و زرندیه به طور جداگانه در مقابل فرمانداری ساوه و شهرک صنعتی مامونیه -مرکز شهرستان زرندیه- تجمع کردند.

 

"حسن تقدیری" یکی از رانندگان باسابقه و قدیمی شهرستان زرندیه در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- گفت: تجمع اعتراضی در کار نیست، صرفا آمده‌ایم بار بزنیم.

وی افزود: در حالیکه حدود 400 دستگاه کامیون سنگین در شهرستان آماده کار است، متاسفانه برخی از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی منطقه، بار خود را به کامیون‌های خارج از شهرستان می‌دهند.

این راننده باسابقه گفت: بیش از 27 سال در جاده‌های کشور رانندگی کرده‌ام و در تمام شهرهای کشور حتی بنادر بزرگ مثل بندر عباس، بندر امام خمینی(ره)، بندر انزلی و... اولویت بارهای اعلام شده با رانندگان بومی است.

وی افزود: چرا رانندگان بومی شهرستان که اغلب جوان هستند و از 6 صبح به امید کار و کسب یک لقمه نان حلال برای خانواده‌هایشان به این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند، باید دست خالی بازگشته و حدود 80 الی 90 سرویس توسط رانندگان تهران و... از این شرکت‌ها حمل شود؟ آیا تنها مصرف آب و برق و آلودگی این شرکت‌ها سهم اهالی بومی منطقه است؟

تقدیری اظهار کرد: اکثر این جوانان با قسط و وام و... کامیون های حدود 300 تا 400 میلیونی فراهم کرده‌اند به امید آنکه با رونق صنایع شهرستان، کسب و کار آنها نیز رونق یابد.

وی افزود: روزی که اعلام بار کارخانه سیمان خوب باشد، کسبه و مغازه‌داران شهرستان هم خبردار می‌شوند. چراکه وقتی درآمد نصیب رانندگان بومی می‌شود تاثیر مثبت آن در کل شهر دیده خواهد شد.

یکی دیگر از رانندگان گفت: در حال حاضر کارخانه سیمان روزانه 30 تا 40 کامیون بارگیری دارد و این میزان در مقابل 400 دستگاه کامیونی که حداقل دو خانوار از هر یک از آنها امرار معاش می‌کنند کافی نیست.

وی اضافه کرد: چرا برخلاف تمام مناطق کشور که اولویت اعلام بار با رانندگان بومی است، در ساوه و زرندیه حتی نیمی از بارهای شرکت‌ها به رانندگان بومی تعلق نمی‌گیرد و تقریبا همه بار توسط رانندگان خارج از شهرستان حمل می شود.

یک راننده کامیون ساوجی نیز گفت: برخی باربری‌های این شهرستان خارج از قانون و بدون اعلام بار در قبال پرداخت کمیسیون بیشتر به رانندگان کامیون‌های غیر بومی بار می‌دهند.

براساس این گزارش نمایندگان کامیونداران و مسئولان انجمن صنفی رانندگان شهرستان زرندیه جلسه مشترکی با فرماندار زرندیه جهت برطرف کردن این مشکل برگزار کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group