سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رئيس سازمان امور عشايري كشور گفت: باید از محصولات و تکنولوژی نوین از قبيل باطری‌های خورشيدي جهت خدمات‌رساني و تسهيل زندگي عشاير استفاده کرد.

 

مهندس قندالي در دیدار با فرماندار زرندیه با بیان اینکه نقطه قوت عشاير كشور دارا بودن دام است، سرانه دام هر خانواده عشاير را 290 رأس عنوان کرد و افزود: اين مهم ادامه زندگي عشایری را براي اين قشر توجيه‌پذير مي‌كند.

وي بيان كرد: ايجاد شوراي عشايري در سطح شهرستان‌ها بسيار مهم بوده و می‌توان جهت تصميم‌گيري‌هاي فرابخشي از اين شورا استفاده کرد.

قندالي در ادامه افزود: پوشش بيمه‌‌های مختلف در میان عشاير به پشتوانه بسیاری خوبی در حوزه بهداشت و درمان برای اين قشر و امنیت درماني و بيمه اموال تبدیل شده است.

وي در پایان بر خدمت‌رساني بهتر به عشاير تاكيد كرد و گفت: تلاش مي‌كنيم با همت دولت تدبير و اميد، فرماندار شهرستان و مسئولين ذيربط با ارائه تجهيزات بيشتر در راستای خدمات‌رساني هر چه بهتر به این قشر گام برداريم.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان زرنديه نیز گفت: 65 در صد از عشاير استان مركزي در شهرستان زرنديه ساكن هستند.

محمد كردي افزود: با توجه به اينكه شهرستان زرنديه با 5 استان و 9 شهرستان هم‌مرز است، شرايط ويژه اي جهت ارائه خدمات به عشاير غيور استان مركزي در آن فراهم شده است.

وي بيان كرد: با توجه به وسعت سرزميني شهرستان زرنديه به عنوان دومین شهرستان از لحاظ وسعت در استان مرکزی، بيش از 65 درصد عشاير استان در اين شهرستان ساکن هستندو اين موضوع وظايف مسئولين شهرستان را در قبال اين قشر زحمت‌كش دو چندان مي‌كند.

کردی گفت: يكي از بزرگترين مشكلات در بخش عشاير شهرستان زرنديه كمبود آب آشاميدني است كه اميدواريم در سال جديد با تدبير دولت تدبير و اميد و همت سازمان امور عشاير كشور، استان و شهرستان بتوانيم مشكلات آنان را با ارائه خدمات آبرساني مرتفع كنيم.

فرماندار شهرستان زرنديه در ادامه خاطرنشان كرد: با توحه به هم‌جواري شهرستان زرنديه با كلانشهر تهران ، این ‌شهرستان مي‌تواند به عنوان پايلوت برگزاري مراسم‌هاي فرهنگي عشاير كشور انتخاب شود تا مردم شهرنشين استان‌هاي همجوار با زندگي و مشكلات عشاير آشنا شوند.

براساس این گزارش، علی‌اکبر منصوری رئيس سازمان امور عشايری استان مركزي نیز اظهار کرد: در استان مركزي جمعيت عشاير حدود 5 هزار نفر است كه در قالب 770 خانوار مشغول به دامداري هستند و سه هزار نفر از اين جمعيت در شهرستان زرنديه سكني گزيده‌اند.

وي همچنين بيان كرد: 350 هزار راس دام سبك و سنگين در استان مركزي توسط عشاير نگهداري مي‌شود كه در حدود 200 هزار راس از اين ميزان در شهرستان زرنديه موجود است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group