جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

سرپرست استانداری مرکزی گفت: برنامه‌محوری، تقویت همدلی و اتحاد برای داشتن یک برنامه مدون، اساس کار شورایی است.

 

"شکرالله حسن بیگی" در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان زرندیه و شهرداران افزود: برنامه‌محور بودن منجر به فعالیت شورایی پویا در راستای بررسی نیازها و ارائه راهکار برای برطرف کردن آنها می‌شود.

وی اظهار کرد: در اهمیت شوراها همین بس که با مطالعه سیره پیامبران و امامان درمی‌یابیم که آن بزرگواران همواره مشورت کردن را سرلوحه امور خویش قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه شوراها در مقابل مردم مسئول هستند، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نمایندگان مردم در حوزه مدیریت شهری و روستایی باید در مقابل مطالبات مردم مسئول و جوابگو باشند.

به گفته وی شورا نهادی است که از طریق تعامل و هم‌اندیشی به تبلور و بلوغ اجتماعی می‌رسد و بعنوان پارلمان محلی به شمار می‌رود، از این رو برخورداری از ویژگی‌هایی چون توجه و احترام به تفکر جمعی و توجه به آرای اکثریت باید سرلوحه فعالیت‌های اعضای شوراهای اسلامی قرار گیرد.

وی نظارت بر حسن اجرای فرآیندهای توسعه شهری و روستایی و ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو و پویا به منظور ایجاد و فراهم کردن محیطی سالم و مناسب برای رشد و شکوفایی و بلوغ فکری شهروندان را از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست.

حسن‌بیگی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری، گفت: از امکانات و فضای شوراها نباید برای منافع فردی و جریانی در انتخابات امسال استفاده شود.

وی بیان کرد: وظیفه شوراها امانتداری از رأی مردم و ایجاد فضایی برای حضور حداکثری و پرشور انتخابات است.

به گزارش ایسنا، فرماندار زرندیه نیز گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه‌های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی نقش تاثیرگذاری در پیشرفت کشور دارند.

"محمد کردی" افزود: شوراهاي اسلامي به عنوان حلقه‌های رابط دولت و مردم با تقویت اعتماد عمومی و با تکیه بر اصل وظیفه‌شناسی و دانش‌محوری نقش مهمی در تحقق اهداف نظام دارند.

به گفته وی، هم‌اکنون 158 نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی و 25 نفر عضو شورای اسلامی شهرهای شهرستان زرندیه هستند.

وی با اشاره به کارکرد شوراها گفت: در سایه برنامه‌ریزی و حمایت شوراهای بخش روستایی احداث پایگاه اورژانس به مرکزیت بخش خرقان در شهر رازقان در دستور کار قرار دارد.

فرماندار زرندیه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون جانبداری از فرد یا جریان خاصی به برنامه‌ریزی صحیح برای برگزاری انتخابات پرشور فکر کنند و توجه خود را به امور شورایی و مشکلات شهری و روستایی معطوف سازند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه زاویه نیز با بیان آیات و روایاتی در باب اهمیت شوراها گفت: براساس آیات قرآن کریم تفکر و اندیشه را قبل از هر گونه اقدامی باید انجام داد.

حجت‌الاسلام "حسن باقری" افزود: شوراهای شهر و روستا نشان داده‌اند که در اکثر امور موفق عمل کرده‌اند و این نهاد مردمی به برکت انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرستان زرندیه دارای دو بخش خرقان و مرکزی و شامل پنج شهر مامونیه، پرندک، زاویه، رازقان و خشکرود است. فاصله این شهر تا مرکز استان مرکزی 195 کیلومتر است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group