سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: شريان حياتي كتابخانه‌ها در دست شهرداران است.

 

" امین کمالوندی" در جلسه مشترك شوراي اداري كتابخانه‌هاي استان مركزي در زرندیه افزود: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده توسط كتابخانه‌هاي شهرستان زرنديه، نگاه مثبت فرهنگي شهرداران اين شهرستان در امر كتابخواني كاملا مشهود است و مديريت كتابخانه‌ها بسته به همين نگاه مسئولين هر شهر است.

وي با تشكر از فعاليت‌هاي مثبت شهرداران در امر كتابخانه‌ها گفت: اگر همكاري شهرداران شهرستان زرنديه با نهاد كتابخانه‌ها نبود امروز كتابخانه‌هاي اين شهرستان به صورت كنوني روي پاي خود نمي‌ايستاد.

 وی در ادامه با اشاره به شعار سال گفت: همدلي و همزباني يك امر واجب براي همه ماست و قبل از همه بايد از دولتي‌ها شروع شود و بعد مردم همراه با دولتمردان براي تحقق شعار سال تلاش كنند.

كمالوندي افزود: امروز اولين جلسه استاني نهاد كتابخانه‌ها در يك شهرستان برگزار مي‌شود و ما اميدواريم با اجراي اين طرح بتوانيم ارتباط خوبي بين مسئولين كتابخانه‌هاي استان ايجاد كنيم و مسئولين كتابخانه‌ها با بازديد از شهرستان‌هاي ديگر تجربيات خوبي كسب كنند و در راه بهتر شدن فعاليت‌هاي اين نهاد از اين تجربيات استفاده كنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار زرنديه نیز خواستار نگاه ويژه نهاد كتابخانه‌هاي استان به برخي كتابخانه‌هاي روستايي شهرستان شد و گفت: كتابخانه روستاي الوير با همت صدرصدي مردم ساخته شده و هم‌اكنون با تجهيز حدود 10 هزار جلد كتاب و پنج سيستم كامپيوتري و كتابدار توسط مردم همان روستا، تنها به خاطر جمعيت كم، نمي‌تواند از خدمات كتابخانه‌هاي استان برخوردار شود.

"محمد کردی" با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی، از افتتاح کتابخانه عمومی شهر زاویه در هفته دولت سال جاری خبر داد و خواستار افزایش سرانه مطالعه و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان مرکزی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه نیز ساخت قرائت‌خانه در کنار کتابخانه‌های عمومی، راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و ... را از راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به کتابخانه‌ها عنوان کرد.

"احمد جوانمرد" افزود: امید است با اجرای برنامه‌های متنوع و مستمر فرهنگی و ایجاد همدلی و همزبانی میان همه نهادهای فرهنگی بتوان قدم‌های موثری در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشت .

در ادامه رضا مصباحي شهردار شهر زاويه نیز با اشاره به سابقه فرهنگي شهر زاويه گفت: در اين شهر به ازاي هر 10 نفر یک نفر فرهنگي وجود دارد و اميد است كه با همكاري مسئولين شهرستاني و استاني كتابخانه اين شهر تا هفته دولت تكميل و تجهيز شود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group