دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

استاندار مرکزی گفت: مشارکت مردم در تولید به عنوان یکی از ارکان اقتصاد کشور نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر راهبرد اقتصاد مقاومتی دارد.

فرزاد مخلص الائمه در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال های گذشته، اقتصاد مقاومتی را علاج مشکلات کشور دانستند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در چارچوب راهبردی بر دو رکن شامل "اقتصاد دانش بنیان" و "اقتصاد مردمی" استوار است، تصریح کرد: در سال های اخیر، اقتصاد دانش بنیان از تأکیدات رهبری بوده و حتی یکی از سال‌ها با عنوان اقتصاد دانش بنیان نامگذاری شد و این موضوع به‌صورت جدی در سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات پیگیری شده است.

استاندار مرکزی گفت: اتفاقات خوبی در دانش بنیان کردن اقتصاد با تلاش فناوران رقم خورده ‌و مورد توجه نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته است گرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب کماکان فاصله زیادی داریم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مردمی به عنوان رکن دوم اقتصاد مقاومتی مطرح است، تصریح کرد: رویکرد "مردمی‌سازی" یکی از مهمترین وجوه ممیزه دولت سیزدهم با دولت های دیگر است. به نظر می‌رسد با نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری، رویکرد مردمی بودن اقتصاد با طراحی عملیاتی و اتخاذ تدابیر اجرایی تعقیب شده و فرمان امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم محقق شود.

مخلص الائمه در ادامه، شکل گیری اقتصاد مردمی را منوط به تقویت قدرت اقتصای مردم دانست و تأکید کرد: مشارکت مردم در تولید به عنوان یکی از ارکان اقتصاد کشور نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر راهبرد اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از تجلی‌های مشارکت مردم در اقتصاد و تولید و در یک کلام اقتصاد مردمی، در اقتصاد بخش تعاونی است، اظهار کرد: با وجود سیاست های کلی قوانین برنامه و بویژه جایگاه مهمی که اقتصاد تعاونی در قانون اساسی دارد، اقتصاد مبتنی بر بخش تعاون در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است و بعضا دولت ها حتی نامی از آن به زبان نیاورده‌اند.

وی تصریح کرد: نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، فرصتی برای توسعه اقتصاد بخش تعاونی با حضور تأثیرگذار مردم است و باید از این فرصت با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت کشور به نحو احسن استفاده کرد.

وی با اعلام آمادگی کامل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای کمک به تحقق شعار سال بیان کرد: در دو سال اخیر ستاد تسهیل استان از ستادهای فعال کشور بوده و بعضا هفته‌ای دو بار تشکیل جلسه داده و تلاش می کنیم که مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در صف بررسی نماند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group