شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

استاندار مرکزی گفت: ۱۴۵ درصد درآمد تعهد شده استان محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال به ۱۵۰ درصد برسد.

فرزاد مخلص الائمه پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه در جریان افتتاح پروژه های عمرانی زرندیه با حضور معاون رییس جمهور اظهار کرد: استان مرکزی استان صنعتی، کشاورزی و فرهنگی کشور است و  هیچ زنجیره اقتصادی در کشور نیست مگر استان مرکزی در آن سهیم بوده و مداخله کند.

وی با بیان این که استان مرکزی رتبه اول سرمایه گذاری در کشور را دارد، تصریح کرد: ساوه و زرندیه نگین صنایع غیرنفتی کشور هستند. 

استاندار مرکزی در ادامه گفت: در طول سال دو موعد زمانی شامل هفته دولت و دهه فجر  مربوط به افتتاح پروژه های دولتی و بخش خصوصی است که در دهه فجر پروژه های شهرهای مختلف استان افتتاح شد اما افتتاح پروژه‌های دهه فجر زرندیه به امروز و با حضور معاون رییس جمهور موکول شد.

وی بیان کرد: همزمان با سفر معاون رییس جمهور به شهرستان زرندیه ۸۸ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان زرندیه در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: ۸۲ طرح عمرانی و اقتصادی مربوط به دهه فجر در شهرستان زرندیه بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۶ طرح نیز آغاز می‌شود. 

استاندار مرکزی افزود: این طرح‌ها با چهار هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری، برای ۷۹۲ نفر در این شهرستان، ایجاد اشتغال می‌کند.

وی افزود: از تعداد کل طرح‌های دهه فجر در شهرستان زرندیه، ۸۴ طرح با مجموع اعتبار یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۴ طرح با دو هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری، اقتصادی است و تعدادی از طرح‌های مهم عمرانی و اقتصادی در شهرستان زرندیه، امروز پنج‌شنبه، با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مخلص الائمه با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری نیز ۴۵ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان زرندیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: همزمان با ایام دهه مبارک فجر، هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی مهم در سطح استان مرکزی افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از این تعداد، هزار و ۵۲۳ طرح افتتاحی و ۱۹۰ طرح‌ نیز کلنگ‌زنی است.

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه پنج هزار و ۲۴ میلیارد تومان بودجه تملک عمرانی در سال ۱۴۰۱ وارد استان مرکزی شد، افزود: این میزان اعتبار رشد ۶۰ درصدی به نسبت ۶ سال گذشته داشته است. بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها با قدمت بیش از ۱۵ سال با پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد به اتمام رسیده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است  اگر قرار بود به روال قبلی بودجه تخصیص داده می شد، افتتاح پروژه هایی که در استان به بهره برداری رسیده است به سال ۱۴۳۰ می‌رسید.

وی گفت: بالغ بر ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که بخشی از آنها در استان مرکزی است و پروژه های اولویت دار به اتمام رسیده یا در فرآیند تکمیل است.

وی گفت: ۱۴۵ درصد درآمد تعهد شده استان محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال به ۱۵۰ درصد برسد.

امام جمعه زرندیه نیز به نقش مردم این شهرستان در دفاع از آرمان های نظام و نیز دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این شهرستان با برخورداری از مزیت صنعتی و کشاورزی نقش مهمی در تامین نیازهای کشور دارد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: این شهرستان با وجود برخورداری از ظرفیت های گوناگون، از محرومیت های زیادی برخوردار است و انتظار می‌رود رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان فرزند شهرستان زرندیه با نگاه ویژه به تخصیص اعتبارات ملی بخشی از کمبودها و محرومیت ها را برطرف کند.

وی بیان کرد: مهمترین نیاز شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است گرچه در بخش های دیگر نیز کاستی هایی وجود دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group