دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تمامی اخبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر زهره منوچهری؛ در حاشیه دیدار جمعی از بانوان کارآفرین، ورزشکار، دانشجو، کارمند، کارگر، خانه دار و ... شهرستان های ساوه و زرندیه با دکتر منوچهری کارآفرین برتر و مشاور کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بر تلاش برای کسب سهم بیشتر زنان در تحولات جامعه و توسعه یافتگی تاکید شد.

🔶دکتر منوچهری در این دیدار با تبیین الگوی زن مسلمان ایرانی از حضرت زهرا(س) به عنوان کامل ترین و جامع ترین الگوی زنانه نام برد و گفت: وفتی سخن از الگوی زن مسلمان ایرانی به میان می آید ترکیب زیبای ایرانی و اسلامی در اذهان متبادر می شود که این یعنی حضور تاثیرگذاران زنان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی که هم می تواند موجب تقویت و تحکیم بنیان خانواده باشد و هم بر فعالیت های اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی و ... بانوان صحه بگذارد و زن را منشاء اثر و تحولات در عرصه های گوناگون معرفی کند.

📌وی با تاکید به ضرورت حضور تاثیرگذار زنان در عرصه های گوناگون اجتماعی گفت : به برکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی زن ایرانی در جامعه پر و بال گرفت و نتیجه آن استحکام ارکان خانواده ای است که زنان در ایجاد این ساختار چه در تکالیف خانه داری و چه حضور موثر در اجتماع و پذیرفتن مناصب مدیریتی به جد و به نیکی نقش آفرین هستند.

🔶این بانوی کارآفرین برتر کشور در پاسخ به این پرسش یک بانوی کارآفرین ساکن شهرستان زرندیه، در خصوص ضوروت نگاه فراجنسیتی به فعالیت و امورات زنان اظهار کرد:: آفرینش زن، بر پایه مادر بودن و همسر بودن بنا شده است و بانوان تجلی مهر و محبت الهی هستند و باید این صفات زیبا در زندگی زناشویی و روزمره بانوان متجلی شده و بروز پیدا کند.

🔶وی با اشاره به اینکه زنان مظهر صفات و اسماء الهی هستند، گفت: افزون بر 10 صفت خداوند تعالی در زنان تجلی پیدا می‏‌کند و برهمین اساس است که خداوند زنان را زودتر از مردان مکلف کرده است.

📌وی تصریح کرد: حضور بانوان در خانواده و جامعه به زندگی مردان آرامش می‌‏بخشد چرا که برطرف کننده نیازهای دنیوی و مادی هستند و هیچ موجودی در عالم هستی چنین ویژگی را ندارد.

🔶این مدرس دانشگاه در ادامه به نقش مادری زنان اشاره کرد و افزود: به دلیل با مهر و عطوفتی که زنان دارند می توانند از حیث تربیت نسل کارآمد، متعهد و مسئولیت پذیر تاثیرگذار باشند و به عقیده بنده زنان باید به مادر بودن خویش بسیار افتخار کنند چرا که این ویژگی زنان است که موجب تداوم نسلی شده و پویایی جامعه را موجب می شود.

🔶وی بر تامین امنیت جسمی و روحی زنان تاکید کرد و گفت: باید کوشید تا با کشف استعدادها و توانمندی‌های عظیم بانوان، زمینه حضور چشمگیر و تأثیرگذار این بخش از سرمایه انسانی جامعه را در برنامه ریزی های توسعه ای این مرزوبوم پرگهر فراهم سازیم.

🔶دکتر منوچهری در پاسخ به پرسش یک بانوی ورزشکار با موضوع تقویت هویت بخشی به زنان در شرایط کنونی کشور گفت: یکی از مهمترین افتخارات نظام اسلامی هویت‌بخشی به جایگاه زنان برای تعالی آنان است و همین عامل موجب شده تا یک زن ایرانی علاوه بر مدیریت شایسته یک خانواده بتواند در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی، اقتصادی، علمی، مهندسی و فناوری، توانمندی‌های بالقوه خود را بالفعل و به منصه ظهور بگذارد و نقشی تحسین‌برانگیز در ترقی و پیشرفت ایران عزیز ایفا کند.

📌وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، به برخی مطالبات زنان اشاره کرد و گفت: در بررسی های میدانی که در میان بانوان کشورم داشته ام دو مطالبه مهم شامل ايجاد امنيت اجتماعي براي زنان و دختران ايراني و ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي زنان جوياي کار بیش از سایر خواسته های آنان مطرح است.

🔶دکتر زهره منوچهری در پایان با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با بانوان گفت: من از اعماق دل همواره سپاسگزار الطاف و توجهات عالمانه مقام معظم رهبری نسبت به بانوان بوده و هستم و یقین دارم که هیچ رهبر و شخصیت سیاسی و دینی همچون حضرت آقا چنین نگاه متعالی و با کرامت نسبت به زنان ندارند .

📌وی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت و وجوب حضور زنان در فعالیت های اجتماعی تاکیدات فراوان داشته اند، از جمله اینکه در بیاناتی فرموده اند : در اصلِ مسئولیّتهای اجتماعی [ بانوان ] هم همین‌جور است. امام (رضوان الله علیه) در یک جایی گفتند که دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group