جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیرعامل برق منطقه ای باختر گفت: مصرف بالای برق موجب خروج برخی واحد‌های تولید برق از مدار شده که نتیجه آن افزایش میزان خاموشی ها و اختلال در برنامه زمانی خاموشی هاست، از این رو باید دست به دست هم بدهیم تا با مصرف بهینه از خاموشی های ناگهانی نیز جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، فرهاد شبیهی در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه با بیان اینکه نسبت به سال گذشته ۵۲۰۰ مگاوات افزایش مصرف داشته ایم اظهار کرد : همانطور که در حوزه سازگاری در مصرف آب فرهنگ سازی می شود در حوزه مصرف برق نیز باید همین رویه را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق از تولید آن بیشتر شده و زمان پیک افزایش یافته است، پیک مصرف در مردادماه سال گذشته 54500 مگاوات بوده اما امسال از ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده ایم.

شبیهی با بیان اینکه کاهش ذخایر سدها که ناشی از کمبود بارش هاست موجب شده است که توان ۱۰ هزار مگاواتی بهره برداری انرژی از آب، به چهار هزار مگاوات کاهش یابد، گفت: نیازمند سرمایه گذاری در حوزه برق و مدیریت در مصرف برق هستیم.

وی حوزه برق را یک حوزه درآمد و هزینه دانست که اگر درآمد آن تامین نشود در حوزه هزینه با مشکل مواجه خواهد شد و افزود: مطالبات حوزه برق در استان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است.

شبیهی با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف برق در بسیاری از دستگاههای اجرایی رعایت نشده و با وجود چالش ها لازم است همراهی دستگاه ها در مصرف برق و پرداخت مطالبات را شاهد باشیم تا شاهد برقی پایدار باشیم، اظهار کرد: همکاری صنایع در مدیریت مصرف بسیار ضروری است .

وی با بیان اینکه بابت قطعی برق و محدودیت های اعمال شده در مصرف برق بویژه از صنایع استان به عنوان قلب صنعت کشور عذرخواهی می کنیم، گفت: تلاش کردیم با اطلاع رسانی لازم برنامه ریزی خاموشی ها منظم اعلام شود تا از بروز خسارت به صنایع جلوگیری شود و امیدواریم بتوانیم با مدیریت مصرف و همکاری مردم از این مقطع عبور کنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group