پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس دهم گفت: صنایع و واحدهای تولیدی در ساوه پیشتاز امر مدرسه‌سازی هستند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- محمدرضا منصوری در دهمین همایش خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ساوه افزود: وجود بزرگترین شهر صنعتی کشور در این شهرستان بزرگترین ظرفیت برای مشارکت صاحبان صنایع در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی است.

وی بیان کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان ساوه همواره از میزان تعهدات و اعتبارات دولتی بیشتر بوده است و در این میان تعهدات صاحبان صنایع شهرستان در صدر میزان مشارکت‌ها قرار دارد و بسیاری از واحدهای آموزشی در این شهرستان توسط صنایع احداث یا تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد بودجه استان از طریق فعالیت صنایع شهرستان ساوه تامین می‌شود، اظهار کرد: برای استان مرکزی یک ریال پول نفت تخصیص نمی‌یابد و این صنایع استان هستند که علاوه بر تامین بودجه استان در حوزه تامین بودجه شهرداری و دهیاری‌ها نیز نقش دارند.

منصوری تصریح کرد: صنایع شهرستان ساوه علاوه بر تامین بودجه استان در کارهای عام‌المنفعه نظیر مدرسه‌سازی نیز پیشرو و پیشگام بوده و هستند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی جمعیت این شهرستان در هر سال گفت: این میزان افزایش جمعیت نگاه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز را برای تامین فضاهای آموزشی می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: در دین مقدس اسلام به افرادی که در راه خدا انفاق کرده و در کارهای خیر مشارکت می‌کنند به نیکی یاد شده است.

محمد بهاروند افزود: مدرسه‌سازی در شهرستان ساوه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است و مدرسه‌سازان این شهرستان در جنبه حرفه و عمل پیشتاز هستند.

وی بیان کرد: در روایات معصومین(ع) داریم که کسی که یک نفر را نجات دهد مانند کسی است که همه جامعه را نجات داده است، از این رو احداث مدارس به معنای نجات جامعه از جهل و فراهم کردن بستری برای شکوفایی علم و دانش است.

به گفته بهاروند در همین مدارس است که نیروی انسانی مورد نیاز اهداف توسعه‌ای کشور تامین می‌شود و هر چقدر نیروی انسانی توانمندتری تربیت شود قطعا مسیر توسعه هموارتر خواهد شد.

وی در پایان از مسئولان استانی خواست تا از محل اعتبارات دولتی نسبت به تجهیز و احداث مدارس و فضاهای آموزشی با توجه به رشد جمعیت ساوه مساعدت کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش ساوه نیز گفت: خیران مدرسه‌ساز ساوه در استان مرکزی از نظر میزان مشارکت رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

عبداله سالمی افزود: با توجه به تعهد 100 میلیارد ریالی خیرین در جشنواره سال گذشته در واقع بیش از 35 درصد مدارس در ساوه خیرساز هستند.

وی بیان کرد: نزدیک به 49 هزار دانش‌آموز در 300 مدرسه این شهرستان مشغول تحصیل هستند و هنوز مشکلات بسیاری برای رسیدن به سطح مطلوب باقی مانده است و امیدواریم که خیران امسال نیز مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشند.

به گفته وی، به هر میزان که در پرورش نسل سالم، پویا و تحصیل کرده تلاش کنیم در واقع به پیشرفت کشور و کاهش ناهنجاری و فساد کمک کرده‌ایم که در دین اسلام به آن بسیار توصیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سطح یادگیری‌ها در ساعات صبح بهتر از بعدازظهر است، افزود: برای تک شیفت شدن مدارس ساوه نیازمند احداث 30 مدرسه جدید هستیم.

به گفته وی، در سال‌های اخیر بالغ بر 30 میلیارد تومان از محل مشارکت خیرین برای مدرسه‌سازی اختصاص یافته است که از اعتبارات دولتی این حوزه بیشتر بوده است.

در این مراسم که با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز و مسئولان و دانش آموزان برگزار شد از تنی چند از خیرین مدرسه ساز شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group