سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

تمامی اخبار

دبیر خانه کارگر شهرستانهای ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه حق بیمه تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی به موجب تبصره ذیل ماده 37 قانون کار بر مبنای 31 روز در شش ماهه اول سال به حساب سازمان واریز می گردد گفت : سازمان تامین اجتماعی به هنگام برقراری مستمری بازنشستگان شرعا" ، عرفا" و قانونا" مکلف است مستمری ماهیانه 6 ماهه اول هر سال را بر مبنای 31 روز محاسبه و پرداخت نمایند .

زمانی نوری گفت : متاسفانه به دلایل نامعلوم سازمان تامین اجتماعی از تحقق این مهم طفره می روند و موجبات تضییع حقوق و نارضایتی بازنشستگان و مستمری بگیران را فراهم می سازد .

نماینده قانونی کارگران در مراجع حل اختلاف کار با اشاره به این تضاد و بی عدالتی ادامه داد : خیل عظیم بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور سالیانه 6 روز حقوق از سازمان مطالبه دارند که این عزیزان سالیانه متمادی از این حق قانونی محرومند .

بازرس امکان کشور اضافه کرد : وفق تبصره ذیل ماده 37 حق بیمه را بر مبنای 31 روز در 6 ماهه اول و سالیانه 365 روز دریافت داشته مکلف است مستمری بازنشستگان را بر همان مبنا و میزان محاسبه و پرداخت نمایند .

مهدی زمانی نوری گفت : مسئولین سازمان تامین اجتماعی در پیشگاه حضرت حق چه پاسخی برای تضییع حقوق این قشر شریف و زحمتکش دارند .

وی تصریح کرد : ما از مسئولین می خواهیم که سریعا" به موضوع رسیدگی و به جهت جلوگیری از تضییع حق بازنشستگان و مستمری بگیران حقوق و مستمری آنان در شش ماهه اول هر سال بر مبنای 31 روز محاسبه و پرداخت نمایند .

دبیر خانه کارگر شهرستانهای ساوه و زرندیه اضافه کرد : مسئولین همچنین نسبت به محاسبه سالیانه شش روز بدهی های معوقه در وجه بازنشستگان به میزان سوابق بازنشستگی اقدام عاجل بعمل آورند در غیر اینصورت بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور جهت احقاق حقوق ومعوقه و جاری خویش ناگزیر به تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری خواهند بود .

نماینده قانونی کارگران در هیئت بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این همه رجز خوانی و ایجاد شوک و استرس برای صاحبان صندوق پیرامون ورشستگی سازمان توصیه کرد : سازمان تامین اجتماعی از این همه ریخت و پاشهای بی رویه شامل حقوق های کلان کارکنان سازمان ، مدیران شعبات ، مدیران ستادی و حذف 120 ساعت اضافه کار ثابت جلوگیری و ممانعت بعمل آورند.

زمانی نوری ادامه داد : اصلاحات را باید از درون سازمان تامین اجتماعی آغاز کرد چرا که تمام سرمایه و مایملک سازمان حق الناس و متعلق با کارگران ، بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی است و تمامی کارکنان و مسئولان سازمان بعنوان خادم و خدمتگزار کارگران بازنشسته و بیمه شدگان از حاصل دسترنج این قشر شریف و حق بیمه های آنان ارتزاق می کنند .

وی در پایان با اشاره به اینکه حقوق کارکنان و مسئولین سازمان شرعا" ، عرفا" و قانونا" باید حلال و مباح و با رضایت صاحبان صندوق باشد گفت : در تسریع و رسیدگی به این مهم کاری بس خداپسندانه است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group