شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

در مراسمی از زحمات "نادر محمدی" سرپرست باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری تقدیر و سید "حسین سعیدی" طی ابلاغی از سوی شهردار ساوه به عنوان مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری ساوه منصوب شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی – کامران جوادی شهردار ساوه در این مراسم با یادآوری نامگذاری سال‌جاری گفت: لازم است تا با همدلی میان مسئولان به کاستی و مشکلات جامعه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این نیازهای مغفول مانده کار فرهنگی است که به عنوان یک دغدغه مهم جامعه، نیازمند توجه ویژه است بیان کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان و وجود برخی مشکلات اقتصادی ایجاد تحول اساسی و ارتقای سطح کیفیت خدمات عمرانی و کالبدی شهر به دلیل کمبود اعتبارات در کوتاه مدت به سختی امکان‌پذیر است اما با وجود اراده مستحکم مردم و مسئولان در سال همدلی انجام کارهای بزرگ و ایجاد تحولات مهم دور از دسترس نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای مقابله با چنین شرایط دشواری باید ضمن همدلی و همکاری با انجام کار فرهنگی و ورزشی پویایی و نشاط و امید به زندگی را به جامعه برگردانیم و خود و جوانان را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کنیم.

به گفته وی برای پویایی و فعالیت جامعه و خروج مردم از حالت انفعال به موضع خلاقیت و ابتکار، لازم است تا نشاط را به جامعه وارد کنیم؛ چرا که اگر کار فرهنگی با ذوق و سلیقه خاص و با ابزارهای خاص هنری توسعه یابد، به نشاط مردم می‌انجامد.

شهردار ساوه با بیان اینکه همچنین نشاط در جامعه موجب فعالیت و بهره وری بیشتر می‌شود، گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی جامعه به شکل مطلوب و با توجه به شرایط و فضای فرهنگی جامعه پیش بینی نشود و مورد توجه قرار نگیرد موجب بروز معضلات بسیاری خواهد شد.

وی برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح شهر و پارک‌ها را نیز در ایجاد نشاط و شادابی مردم موثر دانست و تصریح کرد: وجود کاستی‌ها، آسیب‌های اجتماعی و روحیه انزوا و انفعال در جامعه به ویژه نسل جوانان از عوامل نبود نشاط درمیان مردم است.

جوادی ادامه داد: خوشبختانه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، فعالیت های فرهنگی یکی دغدغه‌های مهم تمامی اعضا بوده و تاکنون اقدامات خوبی چه در زمینه سیاست‌گذاری و تدوین برنامه ها و چه حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است و با حضور در اجتماعات شهروندان، نیازهای این حوزه را از نزدیک لمس کرده ایم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه سازمان و دستگاه‌های مختلفی متولی انجام امور فرهنگی هستند اما در دو سال اخیر شورای اسلامی شهر ساوه و شهرداری در انجام فعالیت‌های فرهنگی که برای شهروندان نیز ملموس است از دستگاه‌های متولی نیز پیشی گرفته است و این امر بیانگر این مهم است که ما نسبت به دغدغه فرهنگی شهر بی‌تفاوت نیستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا این سازمان نوپا با موفقیت مسیر خود را آغاز کند چون شهر ساوه با توجه به مهاجرپذیری در حال رشد سریع است و انجام کارهای فرهنگی در آن بیش از پیش احساس می شود.

سید "مرتضی ابطحی" افزود: در زمینه فرهنگی هر کاری انجام دهیم باز هم تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و من مطمئنم که کم‌کاری در این زمینه نیست، بلکه حجم کار بسیار زیاد بوده و نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری ساوه در گذشته دارای یک تیم در فوتسال برتر کشور بود، گفت: با توجه به نامه معاون عمرانی وزارت کشور، تیم‌داری شهرداری‌ها در لیگ حرفه‌ای ممنوع است و جدی‌ترین برنامه باشگاه که مورد تاکید شهرداری است، تقویت ورزش‌های پایه در محله‌های مختلف شهر است.

"مصطفی احمدی" افزود: در سالجاری 15 زمین ورزشی محله ای در نقاط مختلف شهر در حال جانمایی است که در اختیار نوجوانان و جوانان قرار خواهد گرفت، همچنین سایر فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد انجام خواهد شد که در گام نخست توافقنامه‌ای بین شهرداری و مساجد این شهر برای غنی سازی اوقات فراغت منعقد شد و 36 مسجد نیز تحت پوشش قرار گرفتند .

به گفته وی، احداث و بهسازی پارک‌های سطح شهر و سایر تفرجگاه‌های تفریحی در کمترین زمان که از سال گذشته آغاز شده با هدف انجام فعالیت های فرهنگی انجام شد و امسال شاهد حاصل تلاش‌هایی در این زمینه خواهیم بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group