جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر میزان مصرف انرژی الکتریکی در ایران را بیش از مصرف جهانی دانست.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- مهندس علیرضا احمدی‌یزدی همزمان با گرامیداشت روز ملی صنعت در دیدار با صنایع همیار صنعت برق و بازدید از شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور گفت: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و بر ضرورت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در گرمای پیشرو تابستان توسط صنایع در کشور تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه همزمان با گرمتر شدن هواي كشور، مصرف برق نيز روز گذشته (9 تيرماه) دوباره اوج گرفت و با فاصله قابل توجهي نسبت به روز پيش از آن به 48 هزار و 737 مگاوات رسيد، افزود: پیش‌بینی‌ها بر افزایش پیک بار مصرف برق در روزهای آینده است لذا توجه به مدیریت مصرف برق توسط صنایع ضروری است.

 

مهندس احمدی‌یزدی در رابطه با تعرفه‌های تشویقی صنعت برق گفت: صنايع مي‌توانند با همكاري از طريق تغيير شيفت كاري، تعطيلات و تعميرات سالانه و يا جابجايي تعطيلي روز جمعه با يكي از روزهاي هفته، از تخفيف‌هاي وِيژه همكاري بهره‌مند شوند.

 

وی بابیان اینکه برنامه‌هاي تشويقي براي استقبال صنايع و همكاري آنها در كاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پيش‌بيني شده است، افزود: با اجراي راهكارهاي مديريت مصرف تاثير قابل توجهي در كاهش نياز مصرف برق كشور حاصل مي‌شود.

 

مديركل دفتر مديريت مصرف برق شركت توانير گفت: سفارش و تعاليم ديني در راستاي مصرف بهينه، محدوديت‌هاي مالي جهت احداث نيروگاه‌هاي جديد، محدوديت سوخت جهت تامين انرژي، كاهش آثار زيانبار انرژي الكتريكي و سوخت‌هاي فسيلي بر محيط‌زيست، تامين برق پايدار، افزايش تقاضاي انرژي الكتريكي، افزايش بهره‌وري و توان مالي خانواده‌ها و حفظ انرژي براي نسل آينده ضرورت بهينه‌سازي مصرف برق را مي‌طلبد.

 

مدير دفتر مديريت مصرف شركت توانير گفت: ميزان مصرف انرژي الكتريكي مشتركان ايراني بیش از مصرف جهاني است.

 

وي بابیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت کشور است برلزوم ارزيابي دقيق اجراي الگوي مصرف برق و شناسايي و تشويق افرادي كه در اين زمينه براي بهينه‌سازي مصرف برق تلاش مي كنند، تأكيد كرد.

احمدی‌یزدی افزود: كنترل پیك مصرف ابزاری است كه می‌تواند به كاهش خاموشی‌ها كمك كند و صنایع می‌توانند بهترین همكاری را در پیك مصرف داشته باشند.

 

وي ادامه داد: صنایع استان مركزی پتانسیل‌های بسیار زیادی در بخش مدیریت مصرف دارند كه باید از این ظرفیت‌ها استفاده كرد.

 

احمدی‌یزدی خاطر نشان کرد: گذر از پیک مصرف تابستان با مشارکت و همیاری یکایک مشترکان و مسوولان میسر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هدف از مدیریت مصرف انرژی، تعیین راه‌حل‌هایی برای کاهش مصرف انرژی است، افزود: ممیزی انرژی می‌تواند دستورالعمل‌هایی را جهت کاهش مصرف انرژی به مدیران صنایع ارائه کند و در بعضی موارد حتی یک ممیزی فقط با آگاه‌سازی کارکنان از چگونگی مصرف می‌تواند منجر به صرفه‌جویی آنی انرژی شود.

 

به گزارش ایسنا؛ در این بازدید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم با تاکید بر همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها در امر آموزش و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از انرژی گفت: کار جمعی و مشارکتی در امر صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف برق نقش حیاتی را برای تحقق اهداف کشور در زمینه شکوفایی اقتصادی در بر دارد.

 

مهندس محمد الله‌داد گفت: تنها یکی از واحدهای صنعتی شهرستان ساوه توسط مولدهای اضطراری در ساعات پیک 10مگاوات برق تولید می‌کند.

 

وی با اشاره به اينكه ۱۹۰ واحد صنعتي در سال ۹۳ از پاداش اجراي طرح تعميرات و تعطيلات بهره‌مند شده‌اند، تصريح كرد: باهمكاري اين صنايع ۴۵ مگاوات کاهش بار همزمان انجام و همچنين ۴۵ مشترك صنعتي در طرح ذخيره عملياتي درسال ۹۳ با شركت توزيع نيروي برق استان مركزي همكاري داشته‌اند که مبلغی بالغ بر 16.5ميليارد ريال پاداش به صنايع همكار پرداخت شده است.

 

وي خاطر نشان كرد: به منظور تشویق صنایع برای شناسایی پتانسیل‌های صرفه‌جویی در واحدهای صنعتی و اقدام جهت انجام ممیزی انرژی، این شرکت تسهیلاتی را نیز در قالب پرداخت 50 درصدی هزینه‌های ممیزی انرژی پیش بینی کرده است و کلیه صنایع استان می‌توانند با مکاتبه و اعلام آمادگی از این تسهیلات برخوردار شوند.

 

الله‌داد با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مولدهاي خودتامين به ویژه در بخش صنعت در ساعات پيک بار یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف پیک در استان است، افزود: در این راستا شرکت موفق به اخذ رتبه دوم در بين شرکت‌هاي توزيع در پيک‌سايي سال 93 شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی موفق به عقد قرارداد با 26 مشترک با ظرفيت تفاهم‌شده بيش از 12.3 مگاوات شد،افزود: با این اقدام در مجموع بيش از يک ميليون و 230 هزار کيلووات ساعت برق در استان توليد شد و مبلغی بالغ بر سه ميليارد و 240 ميليون ريال به این مشترکين پرداخت شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: درسال جاری تاکنون با بيش از 50 مشترک با ظرفيت بيش از 27 مگاوات عقد قرارداد شده است.

 

در اين دیدار از صنايع همیاری که با شركت توزيع نيروي برق استان مركزي همكاري داشته‌اند با اهداي لوح، تقدير بعمل آمد.


ایسنا منطقه مرکزی

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group