پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری یک هکر آموزشگر در فضای مجازی در ساوه خبر داد.

سرگرد مصطفی نوروزی افزود: مدتی قبل پرونده ای با موضوع آموزش هک و نفوذ به سیستم های رایانه ای در فضای مجازی به پلیس فتا شهرستان ساوه ارجاع شد که موضوع توسط یک تیم پلیسی در دست بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: با بررسی های فنی انجام شده مشخص شد که وبگاه آموزشی هک متعلق به یک شرکت مالی و حسابداری در یکی از استان های همجوار است.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزیادامه داد: در بازجویی های فنی صورت گرفته مشخص شد مالک این شرکت با نرم افزار های مالی و حسابداری آشنایی دارد و از وجود وبلاگ مذکور بی اطلاع است.
سرگرد نوروزی اظهار کرد: در روند تحقیقات تکمیلی از دیگر کارکنان مشخص شد، برادر منشی شرکت که جوانی 18 ساله بود وآشنایی کامل با مباحث هک و نفوذدر فضای مجازی را داشت به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی ها مجرم تشخیص داده شد.
وی، از شهروندان خواست: با توجه به افزایش این موضوع، برای جلوگیری از وقوع چنین جرایمی و برخورد قاطع با آنها، در صورت مواجه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir اطلاع دهند.
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: والدین نظارت صحیحی بر فرزندان خود داشته باشند و آنها را با خطرات فضاهای مجازی نیز آشنا کنند.
جرایم رایانه ای و سایبری استان مرکزی در سال گذشته 153 درصد افزایش یافت و کشف جرایم رایانه ای و سایبری با افزایش 99 درصد همراه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group