جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مدیرعامل انجمن حمایت از نابینایان و کم‌بینایان دشت امید ساوه گفت: معابر این شهر برای تردد نابینایان و معلولان نامناسب است.

 

"مجید مبارک" افزود: انجمن نابینایان ساوه جهت مناسب‌سازی معابر عمومی شهر و اماکنی که تردد نابینایان در آنها زیاد است، بارها با مسئولین مربوطه مکاتبه و گفت‌وگو کرده ولی متاسفانه این مکاتبات تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی بیان کرد: معابر شهری باید متناسب با نیاز نابینایان و معلولان تعریف شوند، اما متاسفانه این اقدام عملیاتی نشده در حالی که می‌توان با کمترین هزینه این خواسته معلولان و نابینایان را برآورده کرد.

به گفته مبارک حقوق شهروندی ایجاب می‌کند که همه افراد جامعه بتوانند آزادانه و بدون خطر در محيط پيرامون خود اعم از ساختمان‌ها و اماکن عمومي و معابر شهري تردد کنند و از کليه حقوق اجتماعي برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه شرایط در سطح شهر باید به گونه‌ای فراهم شود که معابر و اماکن عمومی برای حضور و حرکت همه افراد مناسب باشند، تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر به معنی ایجاد محیط‌های بدون مانع، یا تسهیل در دسترسی برای همه آحاد جامعه است.

مدیرعامل انجمن حمایت از نابینایان و کم‌بینایان دشت امید ساوه در ادامه گفت: نابینایان ساوه‌ای در زمینه‌های مختلف ورزشی مستعد و فعال هستند، اما تاکنون مکان‌های ورزشی مناسبی برای آنها در سطح شهر احداث نشده است.

وی همچنین با اشاره به نبود دفتر مناسب اداری برای انجام امور مربوط به نابینایان گفت: نبود یک مکان مناسب جهت استقرار انجمن باعث شده از فعالیت‌های اعضا کاسته شده و حتی کار انجمن به حالت تعلیق درآید.

به گفته وی انجمن نابینایان ساوه در راستای حمایت از نابینایان و کم‌بینایان ساوجی فعالیت کرده و در عرصه‌های مختلف به این عزیزان خدمت‌‌رسانی می کند.

مبارک بیان کرد: در حوزه‌های فرهنگی و تفریحی برگزاری اردوهای یک روزه و چند روزه و برگزاری کلاس‌های تئاتر، زبان، موسیقی، آموزش قرآن و ... از جمله فعالیت‌های انجمن است.

وی افزود: اهدای سبدهای غذایی و برگزاری مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان و اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اعضای نیازمند انجمن از جمله فعالیت‌های حمایتی انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های دیگر انجمن در زمینه آموزشی می‌توان به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در میان نابینایان محروم از سواد اشاره کرد که چند سالی است در انجمن تداوم دارد.

مبارک با اشاره به اینکه چهارمین دوره انتخابات انجمن 10 خرداد 1394 با دعوت از ناظرین بهزیستی و فرمانداری به شکل کاملا قانونی برگزار شد، افزود: در این انتخابات "مجید مبارک" به عنوان مدیرعامل، "محسن ابوالقاسمی" به عنوان رئیس هیئت مدیره، "علی اوتادی" به عنوان نایب رئیس و "محسن غفاری" به عنوان خزانه‌دار و " لیلا سعیدی‌فر" به عنوان عضو هیئت مدیره برای مدت سه سال انتخاب شدند.

وی افزود: "اکرم بی‌جفا" نیز برای مدت یک سال به عنوان بازرس انتخاب شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group