پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: 90 درصد فضای سبز ساوه با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.

 

"مصطفی احمدی"  افزود: به دلیل استفاده بهینه از منابع آب، طرح جداسازی آب خام از آب شرب این شهر بطور مطلوبی انجام شده و هم‌اینک بیش از 90 درصد آب مصرفی در فضای سبز این شهر غیرشرب است و این امر موجب شده است که شاهد استفاده از آب بهداشتی در آبیاری فضای سبز شهر نباشیم.

وی گفت: با توجه به موضوع بحران آب، کیفیت نامطلوب آب خام و افزایش دمای هوا در ساوه از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام هرگونه عملیات آبیاری از ساعت 11 صبح الی 18 عصر ممنوع شده و کارشناسان این سازمان تاکنون با جدیت نسبت به اجرای درست این امر اقدام کرده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه با اشاره به اینکه استفاده بهینه از منابع آبی یکی از موضوعات مهم در حوزه فضای سبز است، بر استفاده بهینه از منابع آب در این بخش توسط عوامل تحت پوشش تاکید کرد.

به گفته وی در پی بازدید‌های انجام شده، گاه مشاهده شده که برخی عوامل و پیمانکاران سازمان پارک‌ها در آبیاری فضای سبز یا بلوارهای سطح شهر دقت و نظارت لازم را انجام نداده و در بعضی مواقع آب به سطح شوارع و معابر جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه اینگونه عملکرد نقش مهمی در هدررفت آب دارد، افزود: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی باید ضمن اتخاذ الگوی مصرف مناسب در آبیاری فضای سبز شهری، نهایت استفاده از منابع آبی انجام شود تا در این شرایط بحرانی این مایه حیاتی را درست مدیریت کنیم.

احمدی خواستار نظارت دقیق و کافی در این زمینه شد و ادامه داد: باید حساسیت موضوع مصرف صحیح آب در فضای سبز به پیمانکاران مربوطه نیز گوشزد شود و در صورت تکرار هرگونه تخلف توسط آنان در استفاده نادرست از منابع آبی با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب برای استفاده در معابر شهری نیز اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که درختان کاشته شده در معابر شهری از گونه‌های مقاوم و زیبا باشند تا بتوانیم سال‌های متمادی در فضای سبز شهری از آنها استفاده کنیم.

به گفته احمدی، توجه به افزایش سرانه فضای سبز با توجه به نیازهای اجتماعی زندگی شهری امری ضروری و حیاتی است و لازم است که این مهم مورد توجه ویژه و اهتمام مطلوب مسئولان شهری قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group