پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه خواستار برخورد محکم و قاطع با مجرمین در هر سطح، پست و موقعیتی شد و افزود: سرعت، قاطعیت و جدیت باید سرلوحه کار قوه قضاییه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام "سیدحسین تقوی" در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری ساوه هدف اصلی انقلاب را برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: جلوگیری از ظلم و ستم از دیگر اهداف انقلاب بود.

وی دوری از قرآن و عدم وجود تقوا در جامعه را دلیل اصلی افزایش جرم و جنایت و پرونده‌های ورودی به دادگستری عنوان کرد.

وی با اشاره به فقه خصوصی، مدنی و عمومی اسلام افزود: فقه شیعی بسیار قوی بوده و قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز از این اصول استفاده می‌کند.

امام جمعه ساوه خواستار برخورد محکم و قاطع با مجرمین در هر سطح، پست و موقعیتی شد و افزود: سرعت، قاطعیت و جدیت باید سرلوحه کار قوه قضاییه قرار گیرد.

وی با اشاره به دستگیری دو تن از معاونین رییس جمهور سابق گفت: برای اجرای عدالت و جلب اعتماد مردم نسبت به نظام باید به محض وقوع جرم در همان زمان با این افراد برخورد می‌شد .

امام جمعه ساوه با اشاره به اختلاس‌ها و افزایش آنها اضافه کرد: قوه قضاییه باید محکم و با اقتدار وارد شود و در این رابطه شفاف‌سازی کند.

وی با اشاره به افرادی که در سخنرانی مسئولین نظم را برهم زده و اقدام به توهین می‌کنند، گفت: این افراد قصد برهم زدن وحدت مردم را دارند و باید با جدیت با آنها برخورد شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار رئیس دادگستری ساوه، گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه کرد.

حجت‌الاسلام "احمد چراغی" با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه افزود: حضور شهید بهشتي در دستگاه قضايي آغاز تحول در كشور بود و امروز هم تغييرات ايجاد شده در مسير همان ديدگاه‌ها و خط ‌‌مشي است.

به گفته وی اين شهيد بزرگوار در تدوين قانون و دفاع از اصول قانوني به ويژه اصل مترقي ولايت بسيار تلاش كرد و با ورود به دستگاه قضايي اصلاحات زيادي را پايه‌ريزي كرد به نحوي كه امروزه دستگاه قضايي را با نام شهيد بهشتي مي‌شناسند.

رئیس دادگستری ساوه پيشگيري از وقوع جرم و برخورد با مجرمان را مهمترين وظيفه دستگاه قضايي دانست و افزود: رسيدگي به شكايت‌ها، اجراي عدالت و نظارت بر حسن اجراي قانون از ديگر وظايف اين دستگاه محسوب مي‌شود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group