شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: کسب غیرحلال موجب کاهلی در عبادت می‌شود.

 

- حجت‌الاسلام "سیدحسین تقوی" در همایش روز ملی اصناف در ساوه افزود: یکی از وظایف اصلی اصناف کسب حلال است و دوری از کسب حلال مانع از خودسازی و تهذیب نفس شده و زمینه بروز سایر گناهان را نیز فراهم می‌کند.

وی خواستار تقویت تقوای اقتصادی در زندگی روزمره شد و بیان کرد: تلاش برای کسب روزی حلال موجب نجات و سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان می‌شود.

وی تقویت امنیت اجتماعی را از دیگر برکات کسب رزق و روزی حلال بیان کرد و افزود: همان طور که مال حلال به زندگی انسان برکت می‌آورد، مال حرام نیز موجب فنا شدن و نابودی ‌شود.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنان خود از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت و ضیافت الهی یاد کرد و افزود: در این ماه علاوه بر سفره با برکت افطار و سحری که به عنوان غذای جسم گسترده می‌شود سفره تلاوت قرآن که غذای روح است نیز گسترده شده است.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن یاد کرد و افزود: در این ماه توصیه بسیاری به تلاوت قرآن شده و به دلیل اهمیت کتاب وحی، نزول قرآن در ماه مهمانی خدا صورت گرفته است.

وی با اشاره به انتظاری که قرآن کریم از جامعه بشری دارد، تصریح کرد: کسانی که اطاعت قرآن کردند مورد شفاعت کتاب آسمانی قرار گرفتند و کسانی که سرپیچی کردند مورد شکایت قرار می‌‌گیرند.

به گفته وی هیچ کتابی در طول تاریخ بشر به اندازه قرآن خوانده نشده و خوانده نخواهد شد و با خواندن مستمر و مکرر، این کتاب آسمانی هیچگاه کهنه نخواهد شد چراکه با هر بار خواندن و تامل در آیات الهی به شگفتی‌های آن پی برده و برداشت‌های جدیدی از آیات آن بدست ‌می‌آوریم.

حجت‌الاسلام تقوی خواستار قرائت قرآن توام با تدبر و تعمق در آیات شد و خاطرنشان کرد: عمل به دستورات قرآنی، سبک زندگی ما را اسلامی کرده و مسیر سعادت را هموار می‌کند.

به مناسبت فرا رسیدن اول تیرماه همایش روز اصناف با حضور امام جمعه، فرماندارساوه، پیشکسوتان، روسای اتحادیه‌های صنفی و اصناف نمونه شهرستان ساوه و جمعی از مسئولان محلی در مجموعه شب‌های ساوه برگزار شد.

در ادامه این مراسم از خدمات تنی چند از بازرسان فعال در حوزه اصناف با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group