جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی ساوه گفت: با توجه به اینکه سهم یارانه بلیت اتوبوس و مترو شهرداری‌ها براساس میزان جابجایی مسافر و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها اختصاص داده می‌شود، استفاده از کارت بلیت الکترونیکی در سازمان اتوبوسرانی به نفع شهروندان و حمل و نقل عمومی شهر است.

 

"مرتضی خرمشاهی" ‌ ضمن تقدیر از مساعدت و استقبال شهروندان در تهیه کارت بلیت های الکترونیکی برای استفاده از اتوبوس‌های شهری، افزود: برای ترغیب شهروندان به استفاده از کارت بلیت‌ها در جلسه شورای اسلامی شهر ساوه، نرخ کرایه مسافر در سازمان اتوبوسرانی در سال جدید 300 تومان پیش بینی شده که برای افراد فاقد کارت بلیط این رقم 420 تومان محاسبه خواهد شد.

وی از بین رفتن مشکلات پول خرد، ارتقای سطح بهداشت، امنیت و کنترل گردش مالی در شبکه حمل و نقل، کنترل بهینه مسافرین و تسهیل در خدمت‌رسانی، مدیریت پویای کرایه در سامانه حمل و نقل عمومی و حفظ اسکناس به عنوان یک سرمایه ملی را از دیگر مزیت‌های استفاده از کارت بلیت عنوان کرد.

خرمشاهی ادامه داد: کارت الکترونیکی که هم‌اینک در اتوبوسرانی ساوه ارائه می‌شود قابل شارژ بوده و ارائه کاربردهای دیگر مانند تاکسیرانی، شهربازی و ... در آن پیش بینی شده و با گذشت زمان دیگر خدمات آن نیز فعال خواهد شد. هم اینک 15 دستگاه تاکسی نیز بصورت آزمایشی به سیستم کارت خوان مجهز شده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ساوه با بیان اینکه ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی ساوه فرسوده بوده که 25 درصد از این میزان نیازمند جایگزین جدید است، گفت: همچنین 856 دستگاه تاکسی هم‌اکنون در این شهر فعالیت دارند که حدود 308 دستگاه آن نیز فرسوده و نیازمند نوسازی هستند.

وی افزود: تلاش داریم با نوسازی حمل‌ونقل عمومی شهری علاوه بر کاهش آلودگی هوا گامی موثر در راستای سلامت رانندگان، مسافران و افزایش ایمنی بیشتر در سفرهای درون شهری برداریم.

خرمشاهی اضافه کرد: سازمان اتوبوسرانی ساوه در حال حاضر دارای 96 دستگاه اتوبوس است که در 15 خط شهری و سه خط روستایی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد که در راستای ایجاد تحول و ارتقای این بخش باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدتی توسط کارشناسان ارشد مدیریت شهری ارائه شود.

وی در پایان ضمن درخواست از شهروندان برای مشارکت در حفظ و نگهداری ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: همکاری مردم برای نگهداری از اموال عمومی باعث جلوگیری از صرف هزینه‌های عمومی در بخش‌های مختلف شده و زمینه لازم برای توسعه شهر در بخش‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group