جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: نرخ باروری در ساوه و زرندیه نسبت به میانگین کشوری پائین‌تر است.

 

رقیه خرّم افزود: ميزان باروری کلی در شهرستان ساوه 1.64 و در زرندیه برابر 1.5 است که این میزان از سطح کشوری پائین‌تر است.

وی با بیان اینکه برای ثابت ماندن جمعیت، نرخ باروری 2.1 مورد نیاز است، افزود: علل کاهش نرخ کلی باروری در هر منطقه می‌تواند متفاوت باشد. این علل در این دو شهرستان در حال بررسی بیشتر است.

به گفته وی شهرستان‌های ساوه و زرندیه با 316 هزار و 183 نفر 22.3 درصد کل جمعيت استان مرکزی را تشکیل می‌دهند که از این تعداد 77.38 درصد در شهر و 22.61 درصد در روستا زندگی می‌کنند.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه، برگزاری جلسات آموزشی ویژه گروه‌های مختلف جمعیتی را یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش جمعیت با حفظ سلامت مادر و کودک دانست.

وی در همین راستا به برگزاری جلسات آموزشی متعددی از جمله جهت نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، کارشناسان پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، مراکز مشاوره پیش از ازدواج و غیره اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های جدید جمعیتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، جلسات آموزشی متعددی بمنظور افزایش نرخ باروری کلی با حفظ سلامت مادر و کودک برای گروه‌های مختلف در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group