جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

در دومین جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی شهرستان ساوه خبر پلمب 11 قهوه‌خانه عرضه قلیان در این شهرستان اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این جلسه خواستار جدیت و همکاری ادارات در پیشگیری از استعمال دخانیات شد.

"جلیل کوهپایه‌زاده اصفهانی" همچنین با تاکید بر پیگیری مصوبات جلسه قبل گروه کاری سلامت و امنیت غذایی در سال جدید در خصوص کنترل مصرف و عرضه قلیان، افزود: متاسفانه سن مصرف دخانیات به ویژه قلیان در کشور پائین آمده و زمینه بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و نیز عوارض و صدمات روحی و روانی برای خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه قلیان یک وسیله سمی و اعتیادآور است، تصریح کرد: وجود مواد شیمیایی و سموم در ترکیب دود دخانیات، مخاطرات و تهدیدات بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: عرضه قلیان بعنوان عاملی که سلامت مصرف کننده و اطرافیان را به خطر می‌اندازد و عامل افزایش سرطان در جامعه است منجر به پیگیری‌های این مجموعه برای مقابله با آن شده است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این جلسه با بیان اقدامات انجام شده در خصوص کنترل مصرف دخانیات گفت: بازدیدهای مشترکی با حضور ادارات صنعت معدن تجارت، اماکن، تعزیرات و مرکز بهداشت جهت نظارت بر واحدهای صنفی قهوه‌خانه و سفره‌خانه سنتی عرضه‌کننده قلیان در شهرستان انجام شد.

"رضا نظری" تشکیل کمیته فرهنگی پیشگیری از عرضه قلیان را از جمله اقدامات انجام شده دیگر عنوان کرد.

مرتضی سعیدی رئیس اتاق اصناف ساوه نیز اظهار کرد: در گشت‌های مشترک تعداد 18 واحد صنفی عرضه‌کننده دخانیات و قلیان به تعزیرات حکومتی معرفی شده و تعداد 11 واحد قهوه خانه پلمب شده است.

ممنوعیت صدور هرگونه پروانه کسب جدید عرضه قلیان، ممنوعیت تمدید پروانه کسب جهت واحدهای سفره‌خانه و قهوه‌خانه‌های سنتی، پلمب کلیه مراکز فاقد پروانه کسب، ممنوعیت عرضه قلیان در رستوران‌ها، تالارها، کافی شاپ‌ها و ... که تداخل صنفی محسوب می‌شود و همچنین پیگیری ویژه عرضه این مواد در اطراف مدارس، ممنوعیت عرضه و استعمال قلیان در کلیه پارک‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین در این جلسه مصوباتی در خصوص پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا شامل آهک‌پاشی جداول و شستشوی آنها، تأمین صابون مایع سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و اماکن عمومی، نصب کانکس عرضه یخ بهداشتی در ورودی و خروجی شهر توسط اداره آب و فاضلاب روستایی، بازدیدهای مشترک از واحدهای تولید لبنیات سنتی مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group