چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

شهردار ساوه گفت: ساختن شهر خوب فداکاری و مجاهدت می‌خواهد و دستیابی به این مهم نیازمند مشارکت و همراهی موثر و فعال شهروندان است.

 

"کامران جوادی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: رشد شتابان زندگی شهری طی چند دهه اخیر مشکلات فراوانی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده و دسترسی ناکافی به مسکن و خدمات اصلی شهری، بیگانگی شهروندان از یکدیگر، ایجاد مسکن و سکونتگاه‌های غیرقانونی، سیستم حمل‌و‌نقل ناکافی و نارسایی امکانات اصلی شهری، آلودگی‌های محیطی و ... نتیجه رشد سریع شهرنشینی در بیشتر کشورهاست که گریبانگیر مجتمع‌های زیستی شده و سلامت جوامع شهری را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: بنابراین مدیریت توسعه شهری که نزد عامه عمدتا نگاه‌ها را به سوی شهرداری می کشاند یک مجموعه بیدار و هوشیار و ریزبین را می‌طلبد که بتواند با همکاری و پیوند سایر ادارات و اجزای مدیریتی شهر با حداکثر بهره‌برداری از فرصت‌ها و اندیشه‌های خوب و سرمایه‌های موجود و حداقل آسیب‌های زیست محیطی و بن‌بست‌های آینده، برنامه یکپارچه‌ای برای رساندن شهر به جایگاه والای ایجاد سلامت، رفاه و ارزش اجتماعی شهروندان بوجود بیاورد.

به گفته شهردار ساوه با توجه به آرمان‌های انسان و انتظارات او از زندگی می‌توان به سادگی به تعریف یک شهر خوب رسید و آن شهری است که رفاه و سلامت و ارزش اجتماعی را برای انسان به ارمغان بیاورد و البته اینکه یک شهر از نظر زیبایی و تمیزی چگونه در اذهان مردم تداعی پیدا می‌کند.

وی افزود: توفیق خدمات شهری شهرداری به عملکرد شهروندان مانند نریختن زباله در خیابان‌ها، سد معبر نکردن در پیاده رو، دستفروشی نکردن در معابر، حفظ اموال عمومی و ... به عنوان کارهایی که می‌تواند چهره شهرمان را زیباتر کند وابسته است.

وی اظهار کرد: متاسفانه توسعه شهری در ساوه تاکنون بر اساس هیچکدام از الگوهای چهارگانه توسعه نبوده و تلاش می‌کنیم که این مهم در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه با وجود ارائه خدمات در روستاها موفق نشده‌‌ایم مردم را در روستا نگه داریم زیرا این خدمات مبتنی بر نیاز‌های جامعه نبوده است گفت: برنامه‌ای موفق خواهد بود که مبتنی بر نیازهای مردم باشد. در ساوه شهروند درجه یک و درجه دو نداریم و هر شهروندی که در شهر زندگی می‌کند باید از تمامی خدمات بهره‌مند شود.

به گفته جوادی تملک و تخریب مجموعه واحدهای بافت‌های فرسوده، توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، احداث تقاطع‌های غیر همسطح، توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجرای پروژه‌های زیبا‌سازی شهری بخشی از مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه در سال‌جاری است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که شهرداری امسال به صورت جدی به آن توجه دارد، اجرای پروژه‌های زیباسازی شهری بوده که در این راستا برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است. ایجاد و نصب المان‌های جدید در میادین شهری در حال انجام است و تلاش داریم المان‌ها و نمادهایی با رویکرد تشیع همچون نماد غدیر و ... در سطح معابر نصب کنیم.

شهردار ساوه افزود: در حوزه ایجاد فضای سبز گونه‌های مقاوم به کم‌آبی - با توجه به چالش جدی کمبود آب - خریداری و استفاده شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید گونه‌های جدیدی در شهر کاشته شود که نسبت به کم‌آبی از مقاومت بیشتری برخوردار باشند.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی نیز خاطرنشان کرد: احداث پیاده‌راه امام(ره) یکی از طرح‌های مهم عمرانی شهرداری در سال 94 است که در صورت تصویب شورای ترافیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و همچنین ایجاد پارکینگ عمومی در شمال خیابان امام در دستور کار قرار گرفته که به زودی کارهای تملک آن انجام خواهد شد.

جوادی با اشاره به کلنگ‌زنی سه سالن ورزشی در بهمن‌ماه سال گذشته گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه‌ها تا قبل از پایان سال به اتمام خواهند رسید، همچنین تلاش داریم پل شهید چمران را یک ماه زودتر از زمان وعده داده شده تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group