يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: غلظت ذرات معلق بالای 2.5 میکرون هوای این شهر را در محدوده هشدار قرار داده است.

 

"مصطفی احمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با بیان اینکه این آلودگی هوای شهر ناشی از پدیده ریزگردها و نیز آلودگی هوا است، افزود: این غلظت بالا از چند روز گذشته شروع شده و اکنون در مرز هشدار قرار گرفته و همچنان روز به روز به غلظت آن افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: بحث آلودگی هوای شهر ساوه که پیش‌تر از آن به عنوان شهر پاک و سالم یاد می‌شد، امروزه جدی بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است. ریزگردها به عنوان یکی از عوامل مهم آلودگی از مناطق غرب و جنوب غربی کشور وارد این شهر می‌شوند.

احمدی ادامه داد: به گفته متخصصان ریزگردها با تاثیر بر ریه‌ها موجب ایجاد بیماری‌های قلبی، ریوی، ناراحتی‌های تنفسی و آلرژیک خواهد شد و آثار مخرب ذرات گرد و غبار ریز بر سیستم تنفسی و سلامت به ویژه گروه‌های جمعیتی کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی با نقص سیستم ایمنی بدن قابل مشاهده است.

به گفته وی، در این روزها حتی‌الامکان شهروندان به ویژه افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و کودکان در ساعات ابتدایی روز به دلیل اوج غلظت آلودگی موجود در هوا در شهر تردد نکرده و یا شیشه‌های خودروی خود را پایین نکشند.

احمدی با اشاره به مجاورت شهر صنعتی کاوه بعنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور در فاصله 10 کیلومتری ساوه نیز گفت: فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی بر وضعیت هوای این شهر تاثیرگذار است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group