جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

استاندار استان مرکزی گفت: مدیریت بهینه آب و تعریف منابع جدید، مهمترین راهکار برای رفع مشکل آب صنایع استان است.

 

"محمود زمانی‌قمی" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- به بیان راهکارهای عملی برای حل مشکل کمبود آب در صنایع پرداخت و آن را مهمترین نیاز زیرساختی و درخواست صاحبان صنایع برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان دانست.

وی بیان کرد: بخش اعظمی از منابع آبی به حوزه کشاورزی اختصاص می‌یابد و تنها سهم اندکی روانه صنعت و تولید می‌شود و این مقدار آب اختصاص یافته در حوزه صنعت پاسخگوی نیاز صنایع نیست.

استاندار مرکزی اولین راهکار را اصلاح الگوی مصرف آب و مدیریت بهینه مصرف این مایع حیاتی در حوزه کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده آب کشور دانست و افزود: بخش اعظمی از منابع آبی به دلیل استفاده نکردن از تکنولوژی‌های پیشرفته آبیاری در حوزه کشاورزی به هدر می‌رود لذا استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور مدیریت مصرف بهینه، امری ضروری است.

وی از منابع آبی به عنوان مهمترین عامل توسعه‌ای یاد کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار در حوزه کشاورزی، بهره‌مندی از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند مصرف آب را تا چند برابر نسبت به روش‌های سنتی کاهش دهد.

زمانی‌قمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر بیان راهکار دیگری به غیر از مدیریت در مصرف آب برای حل مشکل کمبود آب صنایع استان، اظهار کرد: علاوه بر در اولویت قرار دادن اصلاح الگوی مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی و هدایت بخشی از منابع آبی از کشاورزی به صنعت، تعریف منابع جدید آبی به عنوان راهکار عملی در برطرف کردن کمبود آب واحدهای صنعتی و تولیدی باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در تعریف منابع جدید آبی، برنامه دولت برای شهرستان ساوه که بزرگترین شهر صنعتی کشور را با فعالیت صدها واحد تولیدی و صنعتی در خود جای داده و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، اختصاص سهم ساوه از سرشاخه‌های دز است که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام شده، این مهم به زودی محقق شود و برای سایر شهرهای استان نیز چنین برنامه‌ای خواهیم داشت.

زمانی‌قمی تصریح کرد: با عملی شدن موضوع مدیریت مصرف بهینه آب و تعریف منابع جدید آبی، طبیعتا شاهد پایداری بیشتر کشاورزی و صنعت در استان مرکزی خواهیم شد و مشکل سرمایه‌گذاری برای فعالیت بخش خصوصی این استان مهم کشور که سهم عمده‌ای در تولیدات صنعتی و کشاورزی دارد، در حوزه نبود زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برطرف خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group