شنبه 31 شهريور 1403 | Saturday 21 September 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، تعادل در توسعه منطقه‌ای را پیش شرطی دانست که باید در راستای افزایش اختیارات استانداران لحاظ شود.

 

"شهلا میرگلوبیات" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با بیان اینکه رویکرد مدیریت استان باید همه جانبه‌نگر و عادلانه باشد، افزود: اجرای این طرح آثار توسعه‌ای در سطح استان‌ها به همراه خواهد داشت به شرطی که توام با دید کلی به نقاط مختلف استان و مبتنی بر نگاه متوازن و عادلانه باشد.

وی بیان کرد: با افزایش اختیارات استانداران موافقم چرا که بسیاری از مسایل و مشکلاتی که باید در سطح ملی برطرف شود با تفویض اختیارات، توسط نماینده عالی دولت در سطح استان مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این طرح برخی نیازها و مطالبات مردم به دلیل بررسی و رسیدگی در سطح ملی مشمول مرور زمان نشده و این مطالبات با اختیاری که نماینده دولت در سطح استان دارد بررسی و برآورده می‌شوند.

میرگلوبیات خواستار رعایت تمامی جوانب کارشناسی و تخصصی در خصوص اعمال نظر استانداران نسبت به نیازهای استان با اجرای طرح تفویض اختیارات شد و افزود: افزایش اختیارات منوط به برخورداری از مکانیسم‌های نظارتی است و جزئیات آن باید به درستی در قانون دیده شود.

وی بیان کرد: اگر جزئیات تفویض اختیارات در قانون پیش بینی نشود نه تنها مشکلات برطرف نخواهد شد بلکه بر شمار آنها افزوده می‌شود لذا، در اجرای این طرح هدف حل مشکل است نه اینکه با افزایش اختیارات و کمبود نظارت مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده شود.

وی تسریع در امور، تمرکززدایی از اختیارات دولت و تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری استان را از نتایج مثبت این طرح دانست و خاطرنشان کرد: افزایش اختیارات استانداران در نقاط کمتر توسعه‌یافته کشور نتایج مثبت‌تری خواهد داشت.

به گفته میرگلوبیات برخورداری از دولتی چابک در تصمیم‎گیری، زمانی میسر خواهد شد که بتوان قوه اجرایی کشور را از قیدوبندهای مدیریتی زیاد رها کرد تا آنها به جای دخالت در همه حوزه‎های تصمیم‎گیری کشور و منطقه‎، به امور کلان‎ پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: کلیات طرح افزایش اختیارات استانداران در مجلس تصویب و به کمیسیون تخصصی ارجاع شده تا پس از انجام بررسی‌های لازم برای رسیدگی توسط نمایندگان به صحن علنی مجلس بیاید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group