جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح کاهش ساعات کار زنان یک بسته حمایتی برای زنان شاغل است.

 

"شهلا میرگلوبیات" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل از دولت قبل به مجلس آمده بود و پس از بررسی‌های لازم در کمیسیون بهداشت و درمان و طرح در کمیسیون اجتماعی، جهت رسیدگی آن در صحن علنی به هیئت رئیسه تقدیم شده است. 

وی خواستار تسریع در رسیدگی این لایحه به منظور پشتیبانی و حمایت از بانوان شاغل شد و افزود: این لایحه به نوعی یک بسته حمایتی از بانوانی است که دارای فرزند یا همسر معلول و فرزند زیر 6 سال تمام هستند.

به گفته وی در صورت تصویب این لایحه، بانوان دارای این شرایط می‌توانند یک روز در هفته از مرخصی استفاده کنند و همراه با دریافت حقوق مصوب قبلی، کاهش ساعت کاری داشته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس این لایحه، ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از 44 ساعت به 36 ساعت بدون کسر حقوق و مزایا تقلیل می‌یابد.

میرگلوبیات اجرای این طرح را ضروری دانست و افزود: هم‌اکنون در برخی کشورهای توسعه یافته رویکرد حمایت از بانوان شاغل با اجرای چنین قوانینی اجرایی می‌شود و می‌توان گفت در کشور ما اجرای آن دیر شده و باید به زودی عملیاتی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح و با رای اکثریت نمایندگان مجلس به مرحله اجرا درآید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا ‌در خصوص آخرین وضعیت موضوع افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه گفت: این لایحه در مجلس مصوب شده و دولت مکلف به اجرای آن است.

به گفته وی با وجود افزایش میزان مرخصی زایمان اما، این مدت برای جامعه هدف باز هم کم است چرا که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این میزان از یک سال تا 18 ماه است.

وی بیان کرد: افزایش میزان مرخصی زایمان نقش تاثیرگذاری در فرزندآوری و افزایش جمعیت خواهد داشت و می‌توان آن را یک نوع سیاست تشویقی تلقی کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group