دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

تیم رباتیک کاوشگران کاوه ساوه در پنجمین دوره مسابقات رباتیک کشوری جام کاداک کاپ موفق به کسب 10 مقام اول تا دهمی شدند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- پنجمین دوره مسابقات رباتیک کشوری جام کاداک کاپ با حضور 480 تیم در دانشگاه شهید رجایی تهران و مجتمع نوید صالحین در رشته‌های آتشنشان، جنگنده مقدماتی، فوتبالیست، روبوسنسور ، جنگنده سه کیلویی و پنج کیلویی و مسیریاب برگزار شد.

تیم کاوشگران دانش کاوه اعزامی از شهر ساوه به سرپرستی ریحانه بهزادی، الهام دانش‌خواه، ماندانا اسدی‌ساریقه، الهه دانش‌خواه و عاطفه سهرابی توانستند مقام‌های زیادی را کسب کنند.

مقام‌های کسب شده بدین شرح است:

لیگ آتش‌نشان: ایلیا معماری (اول)، فائزه رزقی (دوم)، سپهر سخایی(پنجم)

لیگ جنگنده مقدماتی: روشنک محمدی(چهارم)

لیگ فوتبالیست: امیرسجاد شربتی(دوم)، امیرحسین خیری(نهم)

لیگ روبوسنسور: زهرا رمقی(سوم)، امیرحسین محمودی(چهارم)، محمدامین لشگری(هشتم)، معصومه ثلاث کریمی (دهم)

 

پنجمین دوره مسابقات رباتیک جام ربو مدرن در ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- ربات‌های جنگنده، ‌فوتبالیست، آتش‌نشان، ‌ره‌یاب و ... در این مسابقات که با تلاش تیم رباتیک کاوشگران دانش کاوه برگزار شد، با یکدیگر رقابت کردند.

مسئول برگزاری این مسابقات به ایسنا گفت: برگزاری مسابقات رباتیک در زمینه‌های مختلف از جمله مسابقات ربوکاپ، مسابقات رباتیک در حوزه خدمات شهری و ربات‌های امداد و نجات، می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی برای استفاده از دانش رباتیک برای پاسخگویی به نیازهای مردم در سطح جامعه را به وجود آورد.

"امیرحسین کاهدی" معرفی علم رباتیک به آحاد مختلف جامعه، تبادل تجربیات و ایجاد محیط نشاط و سرگرمی علمی را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست.

وی با بیان اینکه در این مسابقات 128 تیم در رشته‌های ربات‌های آتش‌نشان، جنگنده، فوتبالیست و روبوسنسور حضور داشتند، افزود: گسترش علم رباتیک و استفاده از پتانسیل‌های موجود از جمله اهداف برگزاری است، ضمن اینکه پرورش هوش و خلاقیت، ‌استعدادیابی و ارتقاء سطح دانش رباتیک نیز مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در جریان بازدید از این مسابقات گفت: ساوه از ظرفیت بالایی در حوزه علمی برخوردار است.

سید مرتضی ابطحی برگزاری مسابقات رباتیک را یک رقابت علمی دانست که عاملی مهم در تبادل تجربیات علمی بین دانش‌آموزان است.

در مراسم اختتامیه این رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستانی و علاقه‌مندان به مسابقات رباتیک حضور داشتند و برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group