سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه مشارکت مردم در امور دولتی را از نتایج هیئت امنایی شدن مدارس دانست.

 

"محمد بهاروند" در دویست و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: اداره مدارس به صورت هیئت امنایی یکی از عرصه‌های مشارکت قانونمند و هدفمند مردم در امور دولتی است.

وی کمک به مجموعه آموزش و پرورش را موجب کاهش مشکلات آموزشی دانست و گفت: باید به سمتی پیش برویم که تعداد مدارس هیئت امنایی افزایش یابد.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش افزود: امروزه مردم ما به خوبی می‌دانند که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش که اساس و پایه توسعه کشور است، موجب تحول علمی جامعه می‌شود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: اداره مدارس به صورت هیئت امنایی موجب توجه بیش از پیش اولیای دانش‌آموزان به تحصیل فرزندانشان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این خصوص گفت: مطابق با سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش تا سال 1400 می‌بایست طرح تحول نظام آموزشی به طور کامل اجرا شود.

"عبدالله سالمی" افزود: با اجرای طرح دوره‌ای مدارس ابتدایی، فعالیت‌های عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس بیش از پیش هدفمند خواهد شد.

وی با تشریح طرح دوره‌ای شدن مدارس ابتدایی گفت: متفاوت بودن اهداف یادگیری و تربیتی در دو دوره اول و دوم ابتدایی طبق سند تحول بنیادین مهم‌ترین ضرورت اجرای این طرح است.

سالمی استفاده از معلمان تخصصی در دوره دوم ابتدایی را از مزیت‌های این طرح دانست.

به گزارش ایسنا، این جلسه با پنج دستور کار شامل هیئت امنایی شدن 12 مدرسه، اجرای طرح دوره ای مدارس ابتدایی همجوار، اجرای طرح سنجش نوآموزان، عملکرد مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی و بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) پیگیری شد.

در این جلسه مصوب شد تعداد 10 هنرستان، یک دبیرستان و یک دبستان در سال تحصیلی آتی به صورت هیئت امنایی اداره شود و تعداد 20 مدرسه ابتدایی همجوار در سال تحصیلی آینده تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

در حال حاضر هشت دبستان هم‌اکنون به صورت دوره‌ای در شهرستان ساوه فعال هستند که با این مصوبه در سال 94 به 28 دبستان افزایش خواهند یافت.

در ادامه این جلسه سه پایگاه به منظور سنجش نوآموزان شامل دو پايگاه در دبستان شهيد پيران و امام حسين (ع) و يك پايگاه سيار ويژه دانش آموزان روستايي و منطقه نوبران مشخص شد.

همچنین شهریه مدارس هیئت امنایی ابتدایی 700 هزار ریال و مدارس متوسطه دوره اول، دوم و هنرستان‌ها مبلغ یک میلیون ریال برای سال تحصیلی 95-94 مصوب شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group