جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه با بیان اینکه سواد زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است گفت: انسداد مبادی بیسوادی یک تکلیف اجتماعی بوده و تحقق آن مشارکت اجتماعی را می‌طلبد.

 

 "محمد بهاروند" در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، افزود: بیسوادی سد محکمی فراروی اهداف توسعه‌ای کشور است.

وی بیان کرد: در ارتباطات دنیای کنونی، علم و دانش لازمه توسعه و پیشرفت است و در سایه پرورش نیروی انسانی ماهر می‌توان به اهداف توسعه‌ای دست یافت.

فرماندار ساوه با اشاره به اجرای طرح ملی انسداد مبادی بیسوادی گفت: اجرای این طرح در واقع شناسایی، جذب و آموزش تمامی افرادی است که به نوعی از داشتن نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند.

وی با اشاره به جایگاه علم و دانش در آموزه‌های دینی گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور در واقع عمل به توصیه‌های دینی و ابتکار امام عزیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: نظام اسلامی با الهام از دین مبین اسلام، سوادآموزی را از وظایف اصلی خود در جهت بصیرت‌افزایی و ریشه‌کنی بیسوادی در کشور می‌داند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

بهاروند با بیان اینکه سوادآموزی سبب کاهش معضلات‌ اجتماعی می‌شود، افزود: همه تلاش ما باید بر این باشد تا با مشارکت همه دستگاه‌ها، ادارات، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها در ریشه‌کنی بی‌سوادی کار جهادی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: در استان مرکزی 15 منطقه و شهرستان با بکارگیری 16 هزار نفر نیروی انسانی کار تعلیم و تربیت بیش از 230 هزار نفر را برعهده دارند.

"شهریار فولادوند" افزود: شهرستان ساوه بعد از ناحیه یک اراک با فعالیت دو هزار فرهنگی و 40 هزار دانش آموز، بزرگترین جمعیت تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت را داراست و 20 درصد از فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت یکی از مهمترین جایگاه‌های تحول بنیادین در کشور است، افزود: نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در تمامی جوامع به دلیل مهندسی کردن افراد جامعه، قابل توجه است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش قبلا یک وظیفه سنتی داشت، افزود: امروز نقش‌آفرینی نظام تعلیم و تربیت در راستای تحول‌گرایی است تا با پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد و کارآمد بزرگترین سرمایه جامعه را پدید آورد.

فولادوند در ادامه با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش شرایط جدیدی را تجربه می‌کند، افزود: تغییر نظام آموزشی در کشور شرایط جدیدی را برای این دستگاه پدید آورده است به طوری که ایجاد نظام آموزشی جدید نیازمند تامین زیرساخت‌های آموزشی مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی و ریشه‌کنی بیسوادی در کشور گفت: در حوزه سوادآموزی رویکرد جدیدی آغاز شده و اولویت با باسواد کردن افراد بین 10 تا 49 سال است.

وی بیسواد بودن اولیای دانش‌آموزان را در فرآیند فعالیت دستگاه تعلیم و تربیت تاثیرگذار دانست و افزود: انسداد مبادی بیسوادی در کنار فعالیت‌های آموزش و پرورش به ما کمک می‌کند تا رصد کنیم که نظام تعلیم و تربیت ما با چه نقائصی مواجه است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group