جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه کانون اصلی تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "شهلا میرگلوبیات" در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ساوه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم افزود: مراکز آموزش عالی نقش تاثیرگذاری در تربیت و پرورش نیروی انسانی متعهد، متخصص و توانمند دارند.

وی بیان کرد: اعتلای کشور ایران که دارای تمدنی کهن است وابسته به جامعه دانشگاهی است چرا که دانشگاه‌ها به عنوان کارخانه انسان‌سازی با کوشش و تلاش قشر علمی به رونق و پیشرفت در حوزه‌های گوناگون کمک می کنند.

میرگلوبیات با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی با تکیه بر استعداد جوانان به دست آمده است، افزود: تلاش نیروی بومی توانمند که نتیجه تلاش مجموعه‌های دانشگاهی است با اتکا به تولید ملی می‌تواند منجر به توسعه روز افزون کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی ساوه در راستای ارتقای علمی دانشجویان اظهار کرد: یکی از اقدامات قابل تقدیر این مجموعه افزوده شدن 15 رشته دانشگاهی به سایر رشته‌های این دانشگاه است.

به گفته وی برنامه‌ریزی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه واحد دانشگاهی نداریم و در یک مقطعی رشته‌های دانشگاهی به صورت قارچ گونه رشد کردند و دانشجویانی تربیت شدند که برای آنها فرصت شغلی در نظر گرفته نشده بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه پذیرش دانشجو باید متناسب با نیازهای جامعه باشد تا بتوان از تخصص افراد در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شد، خاطر نشان کرد: می‌توانیم با همت اساتید دانشگاهی، ساوه را تبدیل به نخستین قطب واحدهای علوم و تحقیقات و رشته‌های علوم پزشکی کشور کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از افزوده شدن 15 رشته تحصیلی تکمیلی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد.

مجید گندمگار با بیان اینکه این رشته‌ها در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بوده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در حوزه‌های مختلف پژوهش در یک سال اخیر دستاوردها و فعالیت‌های خوبی داشته است.

به گفته وی با توجه به فضای آموزشی، کمک خدمات آموزشی و پتانسیل‌های موجود در واحد ساوه در مقطع تحصیلات تکمیلی پیگیر راه‌اندازی رشته‌های دیگری نیز هستیم.

وی بیان کرد: اقدامات متنوع، ریشه‌ای و تحول‌سازی در یک سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است که از جمله این اقدامات، تاسیس مراکز رشد، توجه به شرکت‌های دانش بنیان، پروژه‌های فرهنگی، تحول در کتابخانه‌ها و تحول در سخنرانی‌ها و ستادهای علمی است.

به گفته وی پژوهش فرآیند رسیدن به راه حل‌های قابل اطمینان، از طریق گردآوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند است.

وی دریافت امتیاز فرهنگی برای تغییر وضعیت را از مهم‌ترین مشکلات اساتید بیان کرد و افزود: نخستین کارگاه دانش‌افزایی اساتید خرداد ماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان برای گذراندن آنها به شهرهای مجاور سفر نکنند.

در این مراسم از اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group