جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی نوین‌کاپ جام خلیج فارس توسط گروه آموزشی علوم نوین و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک ساوه به مناسبت روز جهانی خلیج فارس در این شهرستان برگزار شد.

 

این مسابقات به منظور رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و ایجاد محیطی مهیج و شاد دومین دوره مسابقات با شور و نشاط دانش‌آموزان و با حضور خانواده‌ها در سالن ورزشی امام علی(ع) برگزار شد.

"مهدی اسدی" مدیر گروه آموزشی علوم نوین در حاشیه برگزاری این مسابقات با اشاره به برگزاری مسابقات رباتیک و هوافضا به عنوان یک فعالیت علمی به ایسنا گفت: دانش‌افزایی و کشف استعدادهای نهفته مهمترین دستاورد برگزاری این مسابقات است که منجر به شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می‌شود.

وی ایجاد انگیزه برای کودکان و نوجوانان با استعداد، تقویت حس همکاری و همفکری، ایجاد حس رقابت، معرفی علم رباتیک و هوافضا و ایجاد محیط نشاط و سرگرمی علمی را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست.

وی اظهار کرد: گروه آموزشی علوم نوین پتانسیل برگزاری مسابقات در سطح کشور را دارد و با توجه به برنامه­ریزی صورت گرفته این امر به امید خدا و با توجه به همدلی مسئولین شهر در تابستان 94 محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدوی‌راد مدیر کمیته برگزاری مسابقات نیز گفت: این مسابقات در دو دسته رباتیک و هوافضا شامل (جنگجو، آتشنشان، فوتبالیست، خدمتکار، حل ماز، مسیریاب و در بخش هوافضا شامل گلایدر، هواپیمای مدل کشی و هاورکرافت) با حضور 138 شرکت‌کننده برگزار شده و به نفرات برتر در هر دسته جوایز نقدی اهدا شد.

وی در ادامه با دعوت از دانش‌آموزان برجسته و عموم شهروندان به منظور شرکت در کلاس‌های آموزشی رباتیک و هوافضا تصریح کرد: حضور مؤثر این مجموعه علمی در مسابقات گوناگون و کسب رتبه‌های برتر نوید آن را می‌دهد که بتوانیم در سطح ملی و کشوری رتبه‌های برتر را بدست آوریم.

مهدوی‌راد خاطرنشان کرد: کسب این موفقیت و راهیابی به مسابقات جهانی مستلزم حمایت همه مسئولان و بهره‌مندی از نظرات نخبگان است.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که جمعی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند از نفرات برتر در رشته‌های گوناگون با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group