جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

رئیس حوزه علمیه سفیران امام صادق(ع) ساوه گفت: شهدا از طریق عبودیت به حقیقت بندگی رسیدند.

 

حجت الاسلام"قدرت الله سعیدی" در همایش دیدار با پدران آسمانی در ساوه افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های شهدای عزیز عبودیت و بندگی بود و خدای تعالی به دلیل بندگی محض بهترین بندگان خود در این دنیا آنها را به فیض عظیم شهادت نائل آورد.

وی دل نسبتن به دنیا و رهایی از مادیات را از جمله فضایل شهدای عزیز در مقام بندگی خدای تعالی دانست و افزود: مجاهدان در راه خدا که به توفیق شهادت نائل آمدند همواره به یاد خدا بوده و در همه حال در ذکر و عبادت بودند و به دلیل اخلاصی که شهدا داشتند به بهترین نوع مرگ که همانا نثار جان در راه خداست دست یافتند.

وی ترس از خدا را از علائم بندگی دانست و افزود: تا شخصی بنده خالص نشود توفیق شهادت نصیب او نخواهد شد و شهدا بنده خالص و پاک خدای تعالی هستند.

به گفته وی بصیرت، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و ولایتمداری از دیگر ویژگی‌های شهدای عزیز بود و امروز نیز با برخورداری از چنین ویژگی‌هایی می‌توانیم ضمن تقویت اقتدار نظام اسلامی بر تمامی مشکلات فائق آئیم.

این استاد حوزه علمیه ساوه در ادامه با تاکید بر تقویت فضای ایثار و شهادت در جامعه به عنوان تنها راهکار عملی جهت بیمه شدن انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: وظیفه همه ما بزرگداشت مقام شهید و تکریم واژه شهادت است.

وی با اشاره به برگزاری آئین معنوی دیدار با پدران آسمانی به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: این مراسم به نوعی تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس شهدای عزیز است و جمع بازمانده از قافله شهدا در کنار خانواده‌های معظم شهدا گردهم آمده‌اند تا اعلام کنند در پاسداری از خون مطهر پدران آسمانی ایستاده‌اند.

به گفته وی پدران آسماني پدراني بودند كه از جان و مالشان و همچنين از همه هستي‌شان گذشتند تا ما امروزه در كمال آرامش و امنيت زندگي كنيم و سبب شده‌اند كه اين انقلاب و نظام مقدس در اوج اقتدار بماند.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب ما پایدار بوده و استمرار داشته باشد باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم تا جوانان ما با این فرهنگ آشنا شود.

به گزارش ایسنا، مراسم نکوداشت پدران آسمانی به مناسبت سالروز ولادت امام علی(ع) و روز پدر با حضور فرزندان و خانواده شهدا به منظور تکریم مقام شامخ پدران شهید در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد.

قرائت دکلمه و نامه یک فرزند شهید به پدران آسمانی، مداحی و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوه برگزار شد.

در پایان این مراسم فرزندان شهداي انقلاب اسلامي و دوران هشت سال دفاع مقدس ساوه براي ميثاق دوباره با پدران آسماني در گلزار شهداي امامزاده سیدعلی اصغر‌(ع) این شهر گرد هم آمدند و قبور مطهر شهدا را غباروبی و با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group