دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار

دومین همایش منطقه‌ای شعر و موسیقی محلی در ساوه برگزار شد.

 

"حسین محمودی‌فر"  افزود: این همایش  با حضور 6 استان البرز، قم، تهران، مرکزی، همدان و قزوین درمحل سالن سلمان ساوجی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی ساوه با هدف ترویج و حمایت از موسیقی سنتی و محلی برگزار شد.

وی بیان کرد: موسیقی هر ملت بخش مهمی از هویت اوست، مردم طی قرون و اعصار با زبان موسیقی سخن گفته شادی‌های خود را جشن گرفته؛ غم‌هایشان را تسکین داده با آن نیایش کرد‌ه‌اند یا در صحنه‌های رزم از آن سود برده‌اند .

وی بیان کرد: در سرزمین ایران هنر موسیقی هرگز امری تفننی نبوده و نیست. موسیقی ملی، مجـموعه‌ای است از نواهـا و آهـنگ‌هایی که در طول قـرن‌هـا، در این سرزمین به وجود آمده و پـا به پای سایر مظاهـر زندگی مردم ایران تحول و تکامل یافتـه است.

به گفته وی یکی از مشخص‌ترین قسمت‌های موسیقی ایران، موسیقی سنتی ماست که آن را موسیقی اصیل نیز می‌نامیم و مطابق سنت و بر اساس ردیف موسیقی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: این موسیقی ریشه‌ای بسیار کهن داشته و سینه به سینه و نسل به نسل به ما رسیده است و آئینه‌ی تمام نمای افکار و اندیشه مردمی است که خود خالق و آفریننده آن به شمار می روند و یکی از غنی ترین منابع فرهنگی ایران به شمار می‌آید.

به گفته وی در این همایش از گروه های هنری شرکت کننده با اهداء لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group