شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

خیرین و فعالان اقتصادی ساوه در جشن گلریزانی که دیشب برگزار شد، افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد متعهد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی در حاشیه این مراسم به ایسنا گفت: در جشن گلریزان سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خیرین شهرستان ساوه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تعهد شد و با کمک ستاد دیه در مجموع یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جهت آزادی این زندانیان اختصاص یافت.

محمدحسن حسین بیگی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد مختص شهرستان با مشارکت خیرین از زندان آزاد شدند، افزود: با کمک خیرین شمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: با مشارکت خیرین شهرستان ساوه و کمک‌های ستاد دیه میانگین ماندگاری زندانیان جرایم غیرعمد در زندان حدود یک ماه است که بیانگر ظرفیت بالای خیرین این شهرستان در آزادی زندانیان است.

حسین بیگی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی بخش عمده ای از دلایل آزادی زندانیان مرهون همکاری دستگاه قضایی و مددکاران بوده است. ۹۵ درصد بدهی زندانیان در قالب پذیرش اعسار از سوی دستگاه قضایی و گذشت شکات کارسازی شده است.

وی گفت:  شماره کارت‌های بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک مهر برای کمک های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

۴۱ زندانی جرایم غیرعمد ساوه در انتظار کمک خیرین

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: در حال حاضر ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان در زندان بسر می‌برند که چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی از بند و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

ابوالحسن شریفی اظهار کرد: حمایت خیرخواهانه خیرین و صنعتگران این شهرستان از ستاد دیه موجب آزادسازی شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد شده است. جشن گلریزان فرصتی برای گره گشایی از مشکلات مالی زندانیان در بند است و باید قدر این نعمت را دانست.

رییس دادگستری ساوه با اشاره به اینکه ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد در ساوه چشم انتظار آزادی  از بند هستند، گفت: این زندانیان ناخواسته به دلیل محکومیت مالی گرفتار شده اند و با استفاده از ظرفیت خیرین، کمک های ستاد دیه و دادخواست اعسار می‌توان زمینه آزادی آنان را فراهم کرد، تا در پایان سال به آغوش خانواده برگردند.

گفتنی است، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در فرآیندی شامل رایزنی از طریق دستگاه قضائی به منظور پذیرش دادخواست اعسار محکومان جرایم غیرعمد و نیز مذاکره برای گذشت شاکی، تامین بخشی از بدهی از طریق نقدینگی محکوم، اعطای وام ستاد دیه، کمک بلاعوض ستاد دیه و مشارکت خیرین صورت می گیرد.

زندانیان جرایم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که نه بر حسب سوءنیت مجرمانه بلکه بواسطه ارتکاب جرایمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تامین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می گیرند.

جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی، به منظور مشارکت در یاری رساندن به زندانیان نیازمندی که به واسطه عدم کفایت دارایی، قادر به پرداخت جرایم نقدی یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند، اصلی ترین ماموریت ستاد دیه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group