يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

فرماندار ساوه گفت: امیدآفرینی‌های کاذب توسط نامزدهای انتخاباتی موجب کاهش اعتماد عمومی خواهد شد.

مهدی الیاسی چهارشنبه ۱۷ آبانماه در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری ساوه که در سالن جلسات دادسرای این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: دولت با بی طرفی خود در انتخابات به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است و اجازه نخواهد داد بدنه اجرایی و اعضای شورای اداری و مسئولین اجرایی له یا علیه کاندیداها تحرکات تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای سالم، رقابت صحیح، تشویق به مشارکت و امنیت در انتخابات گفت: پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی از طریق رصد دقیق هیات های اجرایی و نظارت و سایر دست اندرکاران انتخابات یک تکلیف قانونی است.

فرماندار ساوه با اشاره به امیدآفرینی های واهی و کاذب توسط برخی نامزدهای انتخابات گفت: هرگونه امیدآفرینی کاذب و وعده دروغین و وعده‌های بر خلاف قانون از سوی کلیه نامزدها رصد و برابر قانون با آنها رفتار خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای صحیح و قانون‌مند انتخابات از مهمترین وظایف وزارت کشور است که منجر به ترغیب مردم به حضور در پای صندوق های رای خواهد شد و بدیهی است که شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری اقتدارآفرین است.

الیاسی با اشاره به فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی شهرستان گفت: در رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیات اجرایی، قانون نصب العین اعضای هیات و فصل الخطاب خواهد بود.

وی تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: همگان در فضاسازی و تشویق مردم به حضور در انتخابات که موجب اقتدار نظام اسلامی است تکلیف شرعی و قانونی دارند.

تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می‌شود

ابوالحسن شریفی رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز اظهار کرد: دستگاه قضایی با تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شروع بکار کرده و براساس قانون به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کرده تا ضمن پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی بستر حضور حداکثری مردم در این حماسه سیاسی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت انتخابات از منظر ملی و بین المللی بر کسی پوشیده نیست و انتخابات تبلور اراده مردم برای اداره جامعه اسلامی و مشارکت در سرنوشت خویش است، تصریح کرد: چهار شاخص و کلیدواژه مدنظر رهبری شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مورد تاکید واقع شده که باید نصب العین مردم و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات قرار گیرد.

رییس دادگستری ساوه گفت: برای تحقق  شاخص های برگزاری انتخابات سالم و پرشور رعایت قانون و اخلاق مداری توسط مردم کاندیداها و حامیان آنها یک اصل است و دست اندرکاران انتخابات باید سازوکاری فراهم کنند که فعالیت نامزدها قانونمند و نظام مند باشد.

وی به آموزش مجریان انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: آموزش مجریان انتخابات اقدام مناسبی است که توسط وزارت کشور و سایر دست اندرکاران آغاز شده اما به دلیل تغییرات قانون سطح آموزش ها کافی نیست.

شریفی در ادامه گفت: در انتخابات امسال موضوع فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی براساس قانون اجازه داده شده است، موضوعی که در سنوات گذشته وجود نداشت، لذا باید رصد دقیق فضای مجازی به منظور نظارت بر نحوه فعالیت های تبلیغاتی با تاکید بر حفظ شور انتخاباتی انجام شود. تشکیل کمیته رصد فضای مجازی از مهمترین موضوعاتی است که ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی پیگیری خواهد شد.

وی به ممنوعیت استفاده از اموال بیت المال و تبلیغ توسط کارمندان دولت له یا علیه کاندیداها اشاره کرد و گفت: هیچ کارمند دولت حق ندارد، له یا علیه هر یک از نامزدها فعالیت تبلیغاتی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ساوه نیز خواستار گزارش تخلفات احتمالی نامزدها از سوی مجریان، ناظران و تمامی عوامل امر برگزاری انتخابات به دستگاه قضایی شد و افزود: در راستای برگزاری انتخابات سالم و امن با هرگونه تخلف انتخاباتی بدون مماشات برخورد خواهد شد.

محمودرضا سازنده با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اصل در انتخابات مطرح است، تصریح کرد: پیشگیری از سوءاستفاده اموال عمومی و بیت المال، پیشگیری از سوءاستفاده از مقام اداری و لشکری له یا علیه نامزدها و پیشگیری از تخریب چهره نامزدها و نظام اسلامی از مولفه های برگزاری انتخابات سالم است.

وی افزود: هرگونه تخریب و تشویش اذهان عمومی، براساس قانون جرم تلقی شده و افرادی که مرتکب چنین رفتارهایی می‌شوند تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و برابر قانون با آنها رفتار خواهد شد.

وی گفت: باید فضای انتخابات به گونه ای مدیریت شود که امید در جامعه تقویت و موجب ارتقای سطح اعتماد عمومی مردم شود.

دادستان ساوه گفت: در خصوص رصد فضای مجازی نیز کار با حساسیت بالا انجام خواهد شد و با هرگونه تخلفات انتخاباتی برابر قانون برخورد خواهد شد

در این جلسه اعضای ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری انتخابات سالم و پرشور پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group