شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: مسئولان از ارجاع وظایف خود به دیگران پرهیز کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "محمد بهاروند" در جلسه مشترک ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه افزود: قانون برای همه مسئولان فصل‌الخطاب است و نباید وظیفه‌ای که مطابق قانون بر عهده یک نهاد قرار داده شده به نهاد دیگری محول شود.

وی بیان کرد: نظام اسلامی از حیث قانون و مقررات هیچ کمبودی ندارد و به اندازه کافی دستورالعمل و ضوابط وجود دارد، وظیفه ماست که براساس ضوابط و در مسیر قانون به رسالت خویش عمل کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه هر دستگاهی براساس قانون مشخص شده است، اظهار کرد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که دستگاه‌های اجرایی از انجام وظیفه‌ای که به آنها محول شده امتناع می‌کنند.

فرماندار ساوه اضافه کرد: اگر توانستیم با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود و در چارچوب قانون انجام وظیفه کنیم، می‌توانیم مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف و انتظارات مردم را به خوبی برآورده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در اجرای وظایف محوله اگر مطابق با قانون پیش نرویم منجر به اختلال در امور جامعه شده و مجبوریم که از برخورد سلبی و قانونی استفاده کنیم که این نوع کار کردن به هیچ وجه زیبنده یک مدیر حکومت اسلامی نیست.

وی در خصوص نظارت بر عملکرد رستوران‌ها و تالارهای برگزارکننده مراسم جشن که یکی از محورهای این جلسه بود، افزود: متاسفانه در برخی از این تالارها و رستوران‌ها مکانی به عنوان نمازخانه پیش‌بینی نشده و بعضا به دلیل طولانی شدن مراسم فضایی برای اقامه نماز مردم وجود نداشته که خود منکری بزرگ است.

بهاروند خواستار نظارت دقیق بر عملکرد این اماکن شد و افزود: نباید مدت اجرای برنامه‌ها در تالارها طولانی شود و رسیدگی به این مهم نیازمند نظارت بیشتر بر فعالیت این اماکن است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز در این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی ویترین مغازه‌ها و استفاده از مانکن‌ها در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه پوشاک شهرستان به عنوان دومین دستور جلسه این نشست مشترک گفت: اینکه بعضا می‌بینیم بعضی از فروشگاه‌ها براساس موازین اسلامی و قانونی فعالیت نمی‌کنند ناشی از عدم آگاهی آنهاست.

حجت‌الاسلام "سیدحسین تقوی" افزود: برخی متصدیان این مراکز فروش به دلیل ناآگاهی از قوانین موجود در این حوزه اقدام به استفاده از مانکن‌های نامناسب می‌کنند که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه برخورد قضایی و قانونی باید آخرین راهکار باشد، اظهار کرد: اولین گام فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است و اگر پس از ابلاغ دستورالعمل‌ها شاهد تکرار چنین رفتاری شدیم آنگاه باید برخورد قانونی صورت گیرد.

وی خواستار تجمیع قوانین مرتبط با این موضوع شد و از متولیان امر خواست عملیاتی کردن و اجرای دقیق مفاد این قوانین را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: همه ما مجری احکام الهی هستیم و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است.

سرهنگ پاسدار "مجید احمدجعفری" افزود: در اجرای احکام الهی که نص صریح قرآن و اسلام است نباید هیچگونه چشم‌پوشی کرده و باید شجاعانه اقدام کرد.

وی بیان کرد: استفاده از مانکن نامناسب نیازمند تذکر جدی و نظارت دقیق بر عملکرد آنها به منظور رعایت ضوابط و مقررات قانونی و عمل براساس موازین اسلامی است.

برگزاری دوره آموزش ویژه متصدیان اصناف و اتحادیه های صنفی، تشکیل کمیته‌ای به منظور نظارت دقیق بر عملکرد فروشگاه‌ها و تالارهای عروسی، تجمیع قوانین موجود در این حوزه‌ها و اعلام آن جهت اجرا و برخورد قانونی با متخلفان از جمله مصوبات این جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group