پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوه گفت: به طور متوسط ماهانه بین 48 الی 50 طلاق توسط دفاتر طلاق در این شهرستان ثبت می‌شود.

 

"محمدعلی حمزه‌لو" افزود: این میزان واقعه طلاق مختص شهرستان ساوه است و آمار واقعه طلاق مربوط به شهرستان زرندیه نیز در دفتری که در همان شهرستان مستقر است ثبت می‌شود.

وی صدور اسناد مالکیت، ثبت معاملات و وقایع ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و موسسات را از جمله فعالیت‌های اداره ثبت اسناد و املاک عنوان کرد و افزود: علاوه بر این وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان فنی و خدماتی است و وظیفه اصلی آن در خصوص موضوع زمین، نقشه و اراضی افراد است.

وی با اشاره به تبدیل اسناد قدیمی دفترچه‌ای به اسناد جدید تک‌برگی گفت: بسیاری از مشکلات سندهای دفترچه‌ای با این سندها به کلی برطرف خواهد شد و خلاء‌های قانونی که باعث برخی سوء‌استفاده‌ها می‌شد از بین رفته است.

به گفته وی از سال 1389 که اجرایی شدن اسناد دفترچه‌ای به اسناد کاداستر یا تک‌برگی آغاز شده تاکنون هیچ سند دفترچه‌ای به جز برای قنوات صادر نشده است.

وی با اشاره به اقداماتی که توسط ثبت اسناد جهت رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات به این مجموعه انجام شده است، افزود: اجرای ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور، اقدامی جهت کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع و کاهش هزینه‌های دولت و مردم است به علاوه اینکه سرعت عمل و دقت در کار بیشتر شده و از امنیت بالایی برخوردار است.

حمزه‌لو با اشاره به مکانیزه کرده پرونده‌ها نیز گفت: مکانیزه کرده پرونده‌های اجرایی نیز باعث کاهش مراجعات حضوری شده و تمامی مزایای ثبت آنی را در بر دارد.

وی با بیان اینکه مکانیزه کردن ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز یکی از اقدامات بسیار مفید و موثر در سیستم اداری است، اظهار کرد: حسن این کار علاوه بر صرفه‌جویی در مخارج و هزینه‌های ارباب رجوع و دولت تمرکز ثبت شرکت‌ها در مرکز استان و تشکیل یک اداره مستقل و مستقیما زیر نظر مدیرکل استان است که حدود یک سال در سراسر کشور اجرایی شده است.

به گفته وی اگر این طرح در ابتدا به علت نواقص جزئی و پیش بینی نشده با مشکلاتی مواجه بود ولی اکنون اجرایی شده و بیشتر نواقص برطرف و اقدامات خوبی صورت گرفته است که این دستاوردها از برکات توجه ویژه به این بخش از مجموعه فعالیت‌های ثبتی است و اکنون در شرف حذف کاغذ و حذف دفاتر ثبت شرکت‌ها هستیم.

این مقام مسئول در ثبت اسناد ساوه با اشاره به برنامه‌های ابلاغی در سال جدید نیز گفت: آرشیو کردن پرونده‌های ثبتی یکی از این کارهاست که اقدام بسیار مهم و تاثیرگذاری است و به خواست خدا با تامین بودجه لازم عملیاتی خواهد شد.

حمزه‌لو همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اداره ثبت اسناد با وزارت نیرو به منظور حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها نیز گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای جلوگیری از طبیعت‌خواری عده‌ای افراد سودجودست تا با این اقدام مشترک مانع از تجاوز عده‌ای به طبیعت و منابع طبیعی شویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد ساوه با حجم انبوه مراجعات مردمی تنها با 35 نفر نیروی انسانی پاسخگوی مراجعات است، افزود: در سال گذشته با یک سوم ظرفیت نیروی انسانی شاغل در این مجموعه، 6 هزار و 140 فقره سند تک برگی کاداستر صادر شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته طی هشت فقره جمعا برای 11 هزار هکتار اراضی دولتی سند صادر شده و هم‌اکنون نیر حدود هفت هزار هکتار در حال صدور سند است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group